رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران خبرداد
رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران از اجرای پروژه کمربند حفاظتی در محدوده اراضی ملی بخش موسیان در شهرستان دهلران خبر داد.
کد خبر: ۶۳۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ 31 July 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ سید علی حسینی اظهار داشت: این پروژه در تیرماه  سالجاری، بصورت پیمانی و با اعتبار 1080 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در قالب نصب تعداد 81 پایه بنچ مارک بتنی، جمعاً به طول 8 کیلومتر،در مرز بین اراضی ملی و مستثنیات پلاک 2746 نهرعنبر درحوزه بخش موسیان اجراء شده و با اجرای آن مساحت 750 هکتار اراضی ملی تحت پوشش حفاظتی قرار گرفته است.

وی افزود: ایجاد کمربند حفاظتی در مرز بین اراضی ملی و مستثنیات قانونی اشخاص، به منظور تثبیت حدود مالکیت دولت، جلوگیری از اشتباهات اشخاص در تصرف اراضی ملی و همچنین جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی برخی افراد سودجو انجام  و تا حدود زیادی از تصرفات غیر قانونی جلوگیری می‌کند و با اجرای طرح فوق، دعاوی اداره منابع طبیعی علیه متصرفین اراضی ملی نیز کاهش می یابد. 

وی هدف از اجرای طرح فوق را جلوگیری از تصرفات غیر قانونی و تعرض به اراضی ملی و ممانعت از زمین‌خواری، عنوان کرد و افزود مشخص نمودن مرز اراضی ملی و مستثنیات و جداکردن این اراضی از یکدیگر، به نوعی سبب جلوگیری از تضییع حقوق دولت و مردم می‌شود، به نحوی که اگر اشتباهی در تشخیص اراضی به عنوان ملی و مستثنیات صورت گرفته باشد، دولت و اشخاص ذینفع می‌توانند اعتراض خود را نسبت به این موضوع، در مراجع قانونی مطرح و از حقوق خود دفاع کنند.

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران تصریح کرد: در راستای حفاظت از عرصه‌های ملی،تاکنون مجموعاً  137 کیلومتر کمربند حفاظتی در قالب نصب بنچ مارک بتنی،در 11 پلاک ثبتی در سطح شهرستان دهلران که در معرض تخریب و تجاوز قرارداشته اند، اجراء شده است./ح

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار