معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری فارس :استان فارس علاوه بر دارا بودن نیرو انسانی قوی، پتانسیل‌های بسیار زیادی در تهیه و تجاری‌سازی محصولات فناورانه دارد.
کد خبر: ۶۳۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ 27 July 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:سید مهدی نصیری  اظهار داشت: 7 منطقه ویژه فناوری در کشور طراحی و اجرایی شده است و امیدواریم این منطقه در استان فارس نیز بررسی، طراحی و اجرا شود البته ذکر این موضوع ضروری است که استان فارس زیرساخت‌های مناسبی برای ایجاد این مناطق دارد.

وی افزود: استان فارس علاوه بر دارا بودن نیرو انسانی قوی، پتانسیل‌های بسیار زیادی در تهیه و تجاری‌سازی محصولات فناورانه دارد.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری فارس در خصوص شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان فارس که به طراحی محصولات نانو می‌پردازند، بیان کرد: 8 شرکت در پارک علم و فناوری استان فارس به طراحی محصولاتی بر پایه نانو می‌پردازند که این شرکت‌ها نیازمند حمایت بیشتر مردم و مسئولین هستند زیرا محصولات این شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل تازگی و مبتنی بودن بر فناوری نسبت به سایر محصولات درون بازار، ناشناخته است و معمولا مصرف‌کننده کمتر به سمت کالاهای ناشناخته می‌رود.

نصیری افزود: بر همین اساس این شرکت‌ها امکان رقابت با سایر تولیدکنندگان بازار را نخواهند داشت زیرا هم هزینه تولید در این شرکت‌ها بالا است و هم عدم استقبال مشتری سبب شده است که هزینه‌های بیشتری به این شرکت‌ها تحمیل شود پس باید شهرداری‌ها، نهادهای دولتی و خصوصی از این شرکت‌ها حمایت کرده و برای توسعه تولیدات تسهیلاتی را به این شرکت‌ها اختصاص دهند.

وی درباره مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور عنوان کرد: عدم توسعه بازار و عدم امکان تجاری‌سازی دو مشکل بزرگ این واحدهای فناور است پس یکی از راه‌های کمک به این شرکت‌ها تسهیل در روند صدور مجوزهای مرتبط با بازریابی و تجاری‌سازی است که می‌تواند کمک شایانی به این شرکت‌ها در زمینه تولید محصولات فناور کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار