سالهای سال است که خودرو سازان ایرانی با مشارکت چند شرکت بزرگ بین المللی بعضی از خودرو های از رده خارج این شرکتها را در داخل مونتاژ کرده و به نام برند های پژو و نیسان و کیا به مردم می فروشند؛ اما کیست که بتواند کیفیت این محصولات مونتاژ داخل را با کیفیت محصولات وارداتی همان برندها مقایسه نماید؟
کد خبر: ۶۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹ 18 July 2015
داستان تفاوت قیمت و کیفیت محصولات اوریجینال و محصولات مونتاژ شده در داخل داستان تازه ای نیست و معمولا کمپانی هایی که بازار لازم برای موفقیت برند خود در ایران را بدست آورده اند؛ برای صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل و کارگر رو به مونتاژ قطعات در ایران می آورند که سبب افت کیفیت محصولات نیز می گردد.

در مورد خودرو سازی ها سالهاست که این موضوع بر کسی پوشیده نیست و همه از تفاوت این محصولات با محصولات اصلی اطلاع دارند؛ اما اخیرا مشخص گردیده که یکی از برند های معروف وپرمشتری در داخل کشور دست به مونتاژ محصولات خود زده و بدتر آنکه این محصولات سرهم بندی شده در داخل را به نام محصولات اوریجینال و کره ای اصل به مردم ایران غالب می کند!
آری این برند نام آشنا سامسونگ است! که ممکن است همه شما در دستتان یک گوشی یا در منزلتان یک تلویزیون یا وسایل آشپزخانه اش را داشته باشید و غافل از این که کالای سامسونگ خیرداری شده شما در داخل سرهم شده است و بابت آن قیمتی بیش لز کالای ارویجینال را نیز پرداخت کرده باشید.

بر اساس اخبار واصله اخیرا مشخص شده که قطعات محصولات سامسونگ توسط یکی دو کمپانی ایرانی و با هماهنگی خود سامسونگ کره از مبادی قانونی به ایران وارد شده و در نزدیکی تهران و در جاده کرج در کارخانه بزرگی سرهم می گردند.

این کالاها پس از سرهم شدن توسط مدرنترین دستگاهها بسته بندی شده و برچسب های کالای اوریجینال تولید کره جنوبی را می خورند به طوری که در بازار پس از عرضه کالا و از روی بسته بندی مشتری به هیچ وجه نمی تواند تفاوت کالای سرهم شده با کالای اوریجینال را دریابد و برای خرید کالای سرهم شده قیمت ارجینال را پرداخت می نماید.
چنانکه گفته شد این مساله امروزه در جهان مساله ای رایج است و بسیاری از برند ها برای صرفه جویی در هزینه های تولید به چنین اقداماتی روی می آورند. اما لازمه این مطلب رعایت اصل اخلاق و احترام به شعور مخاطب است که بر روی بسته بندی چنین کالاهایی واژه مونتاژ ایران یا سرهم شده در ایران درج شود؛ تا مشتری از کیفیت و شرایط کالایی که بابت آن پول می پردازد مطلع باشد.

چنانکه صنایع خودرو سازی ایران سالهاست چنین فعالیتی را دنبال می کنند و هرگز فریبی در افکار عمومی صورت نگرفته و هیچ گاه مردم بین خودروی پژو 405 مونتاژ داخل را با آخرین مدل های پژو وارداتی اشتباه نگرفته اند و تفاوت کیفیت را به دلیل تفاوت قیمت کاملا می پذیرند.

شاید در پایان بد نباشد که از سازمانهای ذیربط مانند وزارت صنعت، معدن، تجارت و علی الخصوص سازمان حمایت از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان به صورت جدی درخواست شود که در خصوص چنین تضییع حق بینی که همه روزه از طریق عرضه کالای سامسونگ سرهم شده به جای اوریجینال در بازار ایران صورت می گیرد؛ اقدام عملی نموده و جلوی این روند فریب مشتری به صورت رسمی گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار