کد خبر: ۶۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳ 16 July 2015

مدیرکل بحران استانداری البرز گفت: 90 درصد منابع آبی دربخش کشاورزی مصرف می شود که این موضوع توجه بیشتری را ازسوی مسوولان ذیربط می طلبد.
ابوالقاسم باقری در میزگرد بررسی بحران آب در مرکز ایرنا در البرز افزود: این درحالی است که این مشکل را با اصلاح الگو در کشت و مصرف می توان حل کرد.

وی ادامه داد: با اصلاح الگوهای یاد شده میزان قابل توجهی از منابع آبی باقی می ماند که می توان آنها را به سفرهای زیر زمینی انتقال داد و از این روز گامی موثر برای مقابله با پدیده خشکسالی برداشت.

باقری گفت: امروز پدیده خشکسالی و کم آبی سب شده تا شاهد بروز 10 هزار حلقه چاه غیرمجاز دراستان البرز باشیم.

در حالی که درگذشته با کندن 40 متر زمین به آب می رسیدیم، امروز با حفاری 200 متر اززمین به این مایه حیات دست می یابیم.

مدیرکل بحران استانداری البرز دربحث مهم اصلاح الگوی کشت کشاورزی با تاکید بر اینکه این بحث مهم خیلی عملیاتی نشده است، تاکید کرد: اصلاح الگوی کشت در استان های مختلف متفاوت است که در البرز هنوز به جدیت عملیاتی دراین زمینه نرسیده ایم.

وی انتقال آبهای جاری را به کلانشهر اشتباهی بزرگ دانست و گفت: انتقال آب در نگاه اول برای جلوگیری از مشکلات استان مقصد است، اما تبعاتی در پی دارد. به طور مثال پدیده گرد و غبار در غرب استان البرز شکل گرفت که بیشترین تبعات را برای تهران داشت و تعطیلی چند ساعته فرودگاه های تهران را در سال های گذشته دراین زمینه می توان نام برد.

وی اضافه کرد: امروز یکی از دلایل احداث چاه های غیرمجاز کم شدن حق ابه کشاورزی از رودخانه است.

باقری تاکید کرد: در واقع اگر البرز سرسبز باشد به نفع استان های همسایه این استان خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز در خصوص فاضلاب شهری در استان البرز نیز اظهار کرد: به لحاظ اهمیت موضوع ازسه سال گذشته خصوصی شد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون هشت کیلومتر زیرسازی شده و درشورای عالی اب اگر استان البرز کار را خوب پیش ببرد حمایت های مالی و کلی دراین زمینه خواهیم شد.

مدیرکل بحران استانداری البرز در خصوص لایروبی کانال های انتقال آب نیز، گفت: سالانه به شهرداری ها اعتباری برای این امر اختصاص داده می شود که مدیریت بحران در ان نیز سهیم است.

وی یادآورشد: هراز گاهی نیز از منابع مدیریت بحران با عنوان جمع اوری ابهای سطحی با تخصیص منابع شهرداری ها دراین بحث مهم حمایت می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار