اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به نشر خبری مبنی بر تخریب مقبره امامزاده سیدنورالدین محمد(ع) بخش سیمكان جهرم گفت: چنین چیزی صحت ندارد و تخریب مقبره امامزاده‌ای نداشتیم.
کد خبر: ۶۲۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ 07 July 2018

 

تابناک فارس به نقل از ایکنا:حجت‌الاسلام سیدمیثم حسینی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به نشر خبری مبنی بر تخریب مقبره امامزاده سیدنورالدین محمد(ع) روستای جرمشت بخش سیمكان شهرستان جهرم تأكید كرد كه مقبره این امامزاده تخریب نشده است.
وی افزود: با پیگیری‌هایی كه انجام دادم، مشخص شد كه مقبره امامزاده تخریب نشده است بلكه تنها یكسری حفاری‌ها توسط افراد ناشناس در كنار امامزاده صورت گرفته است.
حسینی یادآور شد: در قدیم یكسری اشیای قیمتی كنار مقبره بزرگان دفن می‌شد كه به‌همین دلیل برخی افراد سودجو به دنبال مقبره‌های امامزادگانی می‌روند كه دارای قدمت تاریخی هستند و گمان می‌كنند كه در آنجا اشیای قیمتی دفن شده و می‌توانند به آن دست یابند در حالی كه چنین اشیای قیمتی در مقبره امامزاده سید نورالدین محمد(ع) روستای جرمشت وجود نداشت.
معاون فرهنگی اوقاف فارس با تأكید بر اینكه حفركنندگان در این منطقه به هیچ چیزی دست نیافته‌اند، گفت: معمولاً چنین حفاری‌هایی كه در كل كشور صورت می‌گیرد تا بتوانند اشیای قیمتی را به سرقت ببرند.
وی در عین حال بر این نكته تأكید كرد كه ما همچنان پیگیر این مسئله هستیم تا بتوانیم عوامل این حفاری را شناسایی كنیم ضمن اینكه باز هم می‌گوییم تخریب مقبره‌ امامزاده‌ای در فارس نداشتیم.

یادآور می‌شود، روستای جرمشت بخش سیمکان شهرستان جهرم، واقع در ۸۰ کیلومتری شهر جهرم بوده و از ۲ بخش بالا و پایین تشکیل شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار