مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس گفت:اوج مصرف برق سال گذشته شیراز هزار و 274 مگاوات بوده و هم‌اکنون به هزار و 184 مگاوات رسیده است، گفت: این میزان در فصل تابستان افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۶۲۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷ 02 July 2018

تابناک فارس به نقل اتز فارس: عبدالعزیز کریمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای صرفه‌جویی در کاهش مصرف برق از ابتدای تیرماه امسال ساعت اداری 17 شهرستان گرمسیر استان فارس از 6ونیم صبح تا 13ونیم بعدازظهر تغییر پیداکرده است.

وی با بیان اینکه با تصویب وزارت نیرو امسال ساعت اداری 14 استان گرمسیر تغییر کرده است، گفت: در صورت مشاهده استفاده از وسائل سرمایشی در غیر از ساعت‌های تعیین‌شده برق تجهیزات اداره‌‌های متخلف بر اساس مقررات اتخاذشده قطع می‌شود.

کریمی با اشاره به اینکه مهم‌ترین چالش پیش‌روی صنعت برق عدم تعادل بین تولید و مصرف از سوی مشترکان است، افزود: برق مصرفی از مجرای بخش‌های تولید، انتقال، فوق توزیع و توزیع به مصرف‌کننده می‌رسد و در سال گذشته تمام تلاش‌ها پاسخگویی برای رفع نیاز مشترکان بوده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت واحد‌های نیروگاهی در سال گذشته از 4 هزار و 750 مگاوات در سال جاری به 4 هزار و 910 مگاوات رسیده‌ است، بیان کرد: در بخش انتقال فوق توزیع نیز با توجه به کمبود‌ها مهم‌ترین اولویت افزایش ظرفیت، احداث خط جدید، بهینه‌سازی، تعمیر، اصلاح و نگهداری شبکه‌های موجود است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس اضافه کرد: با احتساب میزان تولید برق در نیروگاه‌ها بیش ‌از 17 درصد برق مصرفی در این واحد‌ها تولید و به مصرف‌کننده می‌رسد.

تاثیر کم‌بارشی بر تولید برق

کریمی ابراز داشت: به دلیل کمبود بارش، آب‌های پشت سد‌های کشور به‌شدت کاهش‌یافته و درنتیجه در سال گذشته میزان تولید نیروگاه برق‌آبی از 9 هزار و 500 مگاوات به 4 هزار و 500 مگاوات رسیده که با احتساب این میزان با کاهش 5 هزار مگاوات تولید برق روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه اوج مصرف برق سال گذشته در فارس 3 هزار و 200 مگاوات بوده که نسبت به مدت مشابه سال 1395 حدود 8.5 درصد رشد مصرف برق داشتیم، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این میزان به 5 درصد برسد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس با بیان اینکه اگر 160 مگاوات به مصرف سال گذشته اضافه شود پیک مصرف برق در فارس به 3 هزار و 800 مگاوات می‌رسد، خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه خاموشی و قطعی برق ناشی از ناپایداری شبکه‌های توزیع و انتقال مشاهده نشده است.

کریمی افزود: در اجرای طرح ذخیره عملیاتی و کاهش مصرف برق در مراکز صنعتی مقرر شد انجام تعمیرات مراکز صنعتی در فصل تابستان مشمول مُشوّق‌هایی در تعرفه‌ها شود.

مصرف برق در شیراز به 1184 مگاوات رسیده است

مدیرعامل توزیع نیروی برق شیراز نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه اوج مصرف برق سال گذشته شیراز هزار و 274 مگاوات بوده و هم‌اکنون به هزار و 184 مگاوات رسیده است، گفت: این میزان در فصل تابستان افزایش می‌یابد.

جلال زراعت‌پیشه خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود آب، شبکه انتقال و توزیع برق در 2 سال گذشته با مشکل بسیاری روبه‌رو شده و صرفه‌جویی در مصرف برق از سوی مشترکان ضروری‌ است.

وی تصریح کرد: با تمهیدات انجام‌شده برق بیمارستان‌ها و چاه‌های آب قطع نمی‌شود و در صورت افت برق مجبور به اِعمال قطعی برق در ساعت‌های مختلف در دیگر بخش‌ها و گروه‌های 6 گانه هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به استفاده از نیروگاه خورشیدی در استان فارس نیز گفت: 186 موردتفاهم‌نامه با بخش خصوصی برای تولید هزار و 425 مگاوات برق انجام شده که تاکنون 18 مورد آن عملیاتی شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار