بانک مریل لینک آمریکا اعلام کرد: تحریم نفتی ایرانی قیمت نفت در بازار جهانی را به سرعت به بالای 90 دلار در هر بشکه افزایش خواهد داد.
کد خبر: ۶۲۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲ 29 June 2018

به گزارش تابناک : هوتن یزهاری مدیر بخش تحقیقات بازار بانک مریل لینک آمریکا گفت: قیمت نفت در شرایط بسیار جذابی است و به اعتقاد ما در نیمه دوم سال آینده میلادی قیمت نفت از 90 دلار در هر بشکه عبور خواهد کرد. 

وی طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: آمریکا از تمام کشورها خواسته است تا واردات نفت از ایران را از اوایل ماه نوامبر قطع کند. در حال حاضر قیمت نفت برنت در محدوده 78 دلار قرار دارد و هر بشکه نفت وست تگزاس اینتر مدییت آمریکا نیز در محدوده 72 دلار معامله می‌شود. 

یزهاری معتقد است: ما به سمت شرایطی پیش می‌رویم که شاهد کمبود مقطعی عرضه در بازار خواهیم بود و از سوی دیگر آمریکا نیز در تلاش است تا صادرات نفت ایران را کاهش دهد. البته تلاش ترامپ علیه ایران تاکنون با مقاومت اصلی‌ترین شرکای نفتی ایران روبرو شده است و آنها نسبت به سیاست یکجانبه آمریکا علیه تهران اعتراض کردند. 

کارشناسان موسسه انرژی استتکپس طی تحقیقی که روز پنج‌شنبه منتشر شد ا علام کردند عربستان سعودی به شدت نسبت به کاهش عرضه از سوی ایران و تاثیر آن بر بازار نگران است. البته آنها این نگرانی خود را به صورت عمومی بروز نمی‌دهند. اما نگران افزایش قیمت ناشی از کاهش صادرات نفت ایران هستند. 

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار