مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه ۲۰ درصد تولید برق یعنی ۱۱ هزار مگاوات در سال گذشته توسط نیروهای آبی تأمین می‌شد، گفت: در حال حاضر متأسفانه ۵۰ درصد این میزان را به سبب کاهش ذخایر آبی نداریم.
کد خبر: ۶۲۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 28 June 2018

به گزارش تابناک : حمیدرضا پیرپیران شامگاه چهارشنبه در حاشیه افتتاح نهمین نمایشگاه دو سالانه صنعت برق در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: قول داده بودیم چشم اندازهای شرکت را در زمینه‌های سخت افزاری، نرم افزاری، نیروی انسانی و دستاوردها و روش استانداردهای جهانی پیاده کنیم.

وی افزود: حدود 90 درصد از ارائه خدمات توزیع برق شهرستان به مشترکان به صورت غیر حضوری صورت می‌گیرد که تلاش ما بر این است تا سال 1405که چشم انداز شرکت توزیع برق است خدمات غیرحضوری به 100 درصد برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به کاهش خاموشی‌های بخش توزیع شهرستان تصریح کرد: خاموشی بخش توزیع به دو بخش خواسته (تعمیرات درون شبکه) و ناخواسته (حوادث و اتفاقات) صورت می‌گیرد که این عدد در سال 93 حدود 850 تا 900 دقیقه به ازای هر مشترک در سال بوده است.

وی گفت: یکی از محورهای شرکت توزیع برق شهرستان اتوماسیون و هوشمندسازی شبکه توزیع در اصفهان است که تا پایان سال 96 خاموشی‌ها به زیر 250 دقیقه رسیده و باید در چشم انداز این میزان به زیر 30 دقیقه برسد.

پیرپیران ادامه داد: محور دیگر برنامه‌های شرکت توزیع برق شهرستان کاهش حوادث و اتفاقات بود به گونه‌ای که توانستیم در بخش حوادث و تجهیزات به عدد صفر برسیم.

وی با اشاره به کاهش تلفات بیان کرد: در استاندارد جهانی 5.5 درصد تلفات را معمول می‌دانند اما این در حالی است که این عدد در کشور ما در سال گذشته 11درصد بوده است، همچنین در بخش توزیع اصفهان در سال گذشته زیر 7 درصد بوده و برنامه چشم انداز شرکت توزیع رساندن این عدد به زیر 5 درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان بیان کرد: 20 درصد تولید برق یعنی 11 هزار مگاوات در سال گذشته توسط نیروهای آبی تأمین می‌شد که در حال حاضر متأسفانه 50 درصد این میزان را به سبب کاهش ذخایر آبی نداریم.

وی با بیان اینکه از نظر توان تولید نیروگاه آبی دچار چالش هستیم، اضافه کرد: شهروندان باید در راستای مصرف بهینه برق تلاش کنند در غیر این صورت حجم خاموشی‌ها بیشتر خواهد شد.

بیش از 4 میلیارد تومان به صنایع پاداش استفاده بهینه از برق را پرداخت کردیم

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان در ادامه این نشست خبری اظهار داشت: در استان‌های بزرگ مانند اصفهان 2 شرکت توزیع برق شهرستان و استان را داریم.

حمیدرضا علاقمندان افزود: حدود 99 هزار کیلومتر مربع، بیش از 38 هزار پست و مجموعه‌ای از شبکه‌های گسترده سبب شده تا در مجموع سومین شبکه کشور در زمینه توزیع برق محسوب شویم و بیش از یک میلیون و 420 هزار مشترک را در استان تحت پوشش قرار دهیم.

وی گفت: مشخصه‌های متعدد سبب شده تا شرکت توزیع برق استان از مرزهای کمیتی گذر کند و برق کیفی و دیجیتال با کمترین میزان خاموشی به مصرف کنندگان عرضه کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان بیان کرد: در حوزه‌های مختلف از جمله هوشمندسازی قدم برداشتیم به گونه‌ای که اکنون 80 درصد از مشترکین مجهز به کنتور فهام هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در توزیع برق استان با شرایط سختی روبه‌رو هستیم از این رو طرح‌های متعددی برای عبور از این شرایط سخت در نظر گرفتیم.

علاقمندان با بیان اینکه بخش عمده برق توسط مشترکان صنعت و کشاورزی مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: طرحی برای کشاورزان در نظر گرفتیم تا در صورتی که از ساعت 11 تا 15 که اوج مصرف برق است از مصرف برق صرفه نظر کنند 20 ساعت مابقی طول روز را می‌توانند برق رایگان داشته باشند همچنین پاداشی برای این کار در نظر گرفتیم.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار