مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین :
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با اشاره به این نکته که حدود 90 درصد روغن خوراکی موردنیاز کشور وارداتی است، بیان کرد: دانه‌های روغنی جزو محصولات استراتژیک کشاورزی به شمار می‌روند که باید برای خودکفایی در تولید این محصول گام برداریم.
کد خبر: ۶۲۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 27 June 2018

 

خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی ضروری استبه گزارش تابناک قزوین فرزاد خوش‌اخلاق در این باره، اظهار کرد: در راستای حمایت از کشاورزانی که اقدام به کشت دانه‌های روغنی می‌کنند امسال برنامه داریم تا 14 هزار تُن از محصول کلزاکاران استان را به شکل تضمینی خریداری کنیم.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از 2 هزار تُن کلزا به‌صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری‌شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری زراعی جاری بیش از 17 هزار تُن کلزا در استان تولید و برداشت شود، یادآور شد: امسال 7 هزار و 500 هکتار از مزارع کشاورزی استان به کشت این محصول اختصاص‌یافته است.

خوش‌اخلاق با اشاره به این نکته که حدود 90 درصد روغن خوراکی موردنیاز کشور وارداتی است، عنوان کرد: بر این اساس دانه‌های روغنی جزو محصولات استراتژیک کشاورزی به شمار می‌روند که باید برای خودکفایی در تولید این محصول گام برداریم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به برنامه دولت برای خرید تضمینی محصولات استراتژیک ازجمله کلزا در راستای تأمین امنیت غذایی کشور، یادآور شد: سال گذشته نیز 9 هزار و 300 تُن کلزا به شکل تضمینی از کشاورزان استان خریداری‌شده بود.


به گفته این مسئول، در راستای گسترش تولید دانه‌های روغنی برای توسعه کشت آفتابگردان روغنی و کشت سویا در استان نیز برنامه داریم.

خوش‌اخلاق، توسعه کشت دانه‌های روغنی را ازجمله برنامه‌های دولت برای تأمین امنیت غذایی کشور دانست و گفت: قزوین در تولید این دانه‌ها رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار