رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین خبر داد:
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: ۶۵۲ کیلو و ۸۰۰ گرم کشفیات مواد مخدر داشتیم که این رقم افزایش ۸۰ درصدی کشفیات نسبت به سال گذشته را می‌رساند.
کد خبر: ۶۲۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ 26 June 2018

افزایش ۸۰ درصدی کشف مواد مخدر در قزوین/97 درصد افراد بازداشتی مواد مخدر برای بار اول دستگیر شده اند

به گزارش تابناک قزوین،بیژن خدایی صبح امروز در نشست خبری که صبح امروز امروز در معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان قزوین برگزار شد با اشاره به کشفیات این پلیس در استان قزوین در بازده زمانی سه ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار کرد: ۶۵۲ کیلو و ۸۰۰ گرم کشفیات مواد مخدر داشتیم که این رقم افزایش ۸۰ درصدی کشفیات نسبت به سال گذشته را می‌رساند.

رشدی 100 درصدی کشف تریاک در قزوین

وی افزود: از این میزان ۵۴۳ کیلوگرم کشفیات تریاک است که رشد ۱۰۰ درصدی را در کشف داشته، ۴۵ کیلوگرم حشیش با کاهش ۲۴ درصد، بیش از ۳۸ کیلوگرم هروئین با افزایش ۱۸۰ درصدی کشف و یک کیلو و ۹۸۲ گرم مواد مخدر شیشه با افزایش ۴۴ درصدی کشف نسبت به سال گذشته را در آمار به تفکیک داریم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اعلام کرد: ۹۷ درصد افراد بازداشتی در حوزه مواد مخدر برای بار اول بازداشت شده‌اند که ۲۵ درصد در بحث تریاک، ۳۱ درصد در بحث هروئین، ۲۱ درصد در رابطه با شیشه، ۴ درصد در رابطه با حشیش و ۱۹ درصد نیز درخصوص سایر مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

به گفته خدایی، در مبحث دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر امسال با 16 درصد افزایش روبرو بوده ایم ولی در دستگیری معتادان ۲ درصد و نگهدارنده مواد نیز ۱۶ درصد افزایش دستگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

این مقام نیروی انتظامی استان قزوین به رده سنی و تحصیلات دستگیر شدگان پرداخت و اعلام کرد: ۳ درصد این افراد زیر ۲۰ سال، ۲۵ درصد بین ۲۰ تا ۲۵ سال، ۴۱ درصد بین ۳۰ تا ۴۰ سال و ۳۱ درصد هم سنشان بالای ۴۰ سال بوده است.

۸۴ درصد دستگیر شدگان حوزه مواد مخدر بیکار بوده اند

وی بیان کرد: همچنین ۶۹ درصد دستگیرشدگان حوزه مواد مخدر تحصیلات زیر دیپلم دارند و ۳۱ درصد نیز دیپلم تا لیسانس هستند و یک درصد دستگیرشدگان این حوزه دارای مدرک تحصیلی بالاتر از لیسانس هستند.

خدایی با اشاره به شغل دستگیرشدگان نیز توضیح داد: ۸۴ درصد دستگیر شدگان حوزه مواد مخدر بیکار بوده و یا دارای شغل آزاد هستند، ۱۴ درصد نیز کارگر، یک درصد کارمند و یک درصد هم دانشجو و دانش‌آموز هستند. همچنین تنها ۲ درصد از این دستگیر شدگان خانم بوده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار