رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: امام‌خمینی(ره) در هر فرصتی که به دست می‌آوردند ولو اندک، قرآن می‌خواندند و بارها دیده شد که امام راحل حتی در دقایقی قبل از آماده‌ شدن سفره که معمولاً به بطالت می‌گذرد، قرآن تلاوت می‌کردند.
کد خبر: ۶۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۸ 15 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حجت‌الاسلام محسن قرائتی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت‌گر آسمانی، نسخه منحصر به‌فردی است که می‌تواند داروی التیام بخش و شفادهنده امراض گوناگون از جمله اضطراب، نگرانی و ناامنی‌های روحی و روانی انسانها را با کمترین هزینه، در دسترس آنان قرار دهد.

وی افزود: دقت و تأمل بر آیات قرآن کریم و آموزه‌های بی‌بدیل آن که مشتمل بر معارف والای الهی، زیباترین و شایسته‌ترین گواه مطالب فوق است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ‌خاطرنشان کرد: در خطبه 110 نهج‌البلاغه امام علی(ع) می‌فرمایند: قرآن را بیاموزید که بهترین گفتار است و آن را نیک بفهمید که بهار دل‌هاست و از نور آن شفا و بهبودی خواهید یافت که شفای سینه‌های بیمار است.

قرائتی تصریح کرد: در آیه شریفه 28 سوره مبارکه رعد خدواند در یک جمله بسیار کوتاه ولی نغز و پرمعنا فرموده است که آگاه باشید که تنها راه مطمئن برای رسیدن به آرامش دلها، یاد و نام خداست، چنان‌که در آیه شریفه 9 سوره مبارکه حجر می‌خوانیم، بدون تردید ما این قرآن را به تدریج نازل کردیم و قطعاً نگهبان آن خواهیم بود و ذکر معنای عامی دارد که نماز، قرائت قرآن، حدیث، تدریس نماز و مناظره علما را شامل می‌شود.

وی تأکید کرد: ذکر و یاد خداوند و دقت و تأمل در آیات آسمانی قرآن انسان متوجه این نکته می‌سازد که تمام فعل و انفعالات در عالم هستی از کرات و کهکشان‌ها گرفته تا ذرات ریز و کوچک ذره‌بینی محقق می‌شود و هیچ چیز خارج از قلمرو قدرت مطلقه الهی نخواهد بود.

رئیس سازمان نهضت سواد‌آموزی عنوان کرد: به فرموده امام رضا(ع) خداوند متعال قرآن را برای زمان خاصی و مردم خاصی قرار نداده است و در هر زمانی تازه و نزد هر جمعیتی با طراوت است.

قرائتی گفت: امام هشتم(ع) در سخنی پرمعنا فرمودند که قرآن ساخته اندیشه و افکار زودگذر و متغیر بشر نیست تا با گذشت زمان کهنه و فرسوده گردد و برای مردم خاصی نیست تا اگر مردم از بین رفتند محتوای قرآن و ارزش آن نیز از بین بروند، بلکه از علم و دانش خداوند بزرگی سرچشمه گرفته که وجود و کلام او همانند ذاتش جاودانه است و در هیچ زمانی کهنه نمی‌شود.

وی افزود: امام خمینی(ره) در هر فرصتی که به دست می‌آوردند ولو اندک، قرآن می‌خواندند و بارها دیده شد که امام راحل حتی در دقایقی قبل از آماده‌شدن سفره که معمولاً به بطالت می‌گذرد قرآن تلاوت می‌کردند و حتی بعد از نماز شب تا وقت نماز صبح قرآن می‌خواندند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد: امام خمینی(ره) در نجف چشمانشان درد گرفت و به دکتر مراجعه کردند و او گفت شما باید چند روزی قرآن نخوانید و به چشمانتان استراحت بدهید، اما امام راحل فرمودند من چشم را برای قرآن خواندن می‌خواهم، چه فایده‌ای دارد که چشم داشته باشم و قرآن نخوانم.

قرائتی اذعان داشت: امام خمینی(ره) در ماه مبارک رمضان هرروز 10 جزء قرآن می‌خواندند، یعنی هر 3 روز یک نوبت قرآن را ختم می‌کردند و در ماه مبارک رمضان 10 نوبت ختم قرآن داشتند، علاوه بر آن هر سال چند روز قبل از ماه مبارک رمضان دستور می‌دادند که چند ختم قرآن برای افرادی که مدنظرمبارکشان بود قرائت شود و به واقع ایشان یکی از الگوهای بارز و شاخص قرآنی بوده و هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار