فرماندار ایلام گفت: ارایه نان با کیفیت و مطلوب به شهروندان مهمترین وظیفه نانوایی ها است بنابراین برای تحقق این مهم ضمن تشدید بازرسی های نظارتی از این واحدها، با متخلفان بشدت برخورد می شود.
کد خبر: ۶۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲ 15 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،ناصر خوشخبر در نشست کارگروه آرد و نان این شهرستان اظهار کرد: نان مواد غذایی اصلی مردم است که می طلبد در این حوزه نظارت بیشتری داشته باشیم.

وی نظارت بر رعایت نکات بهداشتی و ساعت پخت را از جمله وظایف کارگروه آرد و نان برشمرد و افزود: ارتقای کیفیت پخت نان و رضایتمندی شهروندان مهمترین هدف این کارگروه است.

خوشخبر با اشاره به اینکه مقوله آموزش تاثیرگذارترین عامل در هر موضوعی است، تاکید کرد: استفاده از نان با کیفیت و بهداشتی حق همه شهروندان است.

به گفته وی، فرمانداری و دستگاه های مرتبط شهرستان برای جلب رضایت مردم با واحدهای نانوایی که در پخت نان کم کاری، کم فروشی و تخلف می کنند، برخورد جدی خواهد کرد.

فرماندار ایلام با اشاره به سرکشی و نظارت مستمر و دایمی از نانوایی ها در راستای رفاه حال مردم یادآور شد: تسریع در نوسازی واحدهای نانوایی فرسوده باید در اولویت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: هر چه بازرسی ها و مراقبت ها تشدید شود متخلفان هم به تناسب کمتر می توانند در این مقوله ورود کنند.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام نیز در این نشست عدم رعایت اصول بهداشتی، کیفیت نان و وزن چانه را از مهمترین موارد تخلف نانوایان اعلام کرد و گفت: به نظر می رسد همخوانی میزان جرایم با درآمد نامشروع حاصل از کاهش وزن چانه وجود ندارد و همین علت موجب تکرار تخلفات است.

کامران سلیمان پور تاکید کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان و در راستای اجرای طرح نظارتی سه اکیپ در دو نوبت صبح و عصر از نانوایی ها شهرستان بازدید و با متخلفان برخورد می کنند.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام یادآور شد: در این مدت 38 واحد متخلف شناسایی شدند که بیشترین آنها نان لواش سنتی هستند.

مدیرامور عشایری شهرستان ایلام هم در این نشست گفت: مهمترین مساله و مشکل عشایر شهرستان بعد از آب مساله مربوط به مقوله نان است.

سهرابیان خاطر نشان کرد: سرانه استفاده از آرد هر نفر هشت تا 9 کیلو گرم است ولی با توجه به اینکه عشایر به سایر مواد غذایی دسترسی زیادی ندارند لذا برای تامین آرد و نان در مضیقه هستند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان ایلام نیز افزود: با توجه به بررسی های بعمل آمده میزان استفاده بیش از حد نمک در نانوایی های شهرستان زیاد است.

علیرضا شریفی تاکید کرد: در هر 100 کیلو گرم آرد باید یک کیلو و 800 گرم نمک استفاده شود که این میزان در نانوایی ها به دو و نیم کیلو گرم می رسد.

وی یادآور شد: در بحث نان لواش نیز استفاده از جوش شیرین بطور کامل محرز است که باید برای ممانعت استفاده از این ماده در پخت نان تدابیر لازم اتخاذ شود.

معاون اداره کل تعزیرات حکومتی استان ایلام نیز در این نشست بیشترین میزان تخلفات نانوایی های شهرستان ایلام را مربوط به کم فروشی اعلام کرد و گفت: در این زمینه پرونده هایی که به این اداره کل ارجاع می شود برای بار اول تا چهارم جریمه های نقدی و در مراحل بعدی با نصب بنر واحد متخلف بمدت شش ماه تعطیل می شود.

ساماندهی نانوایی های سنتی نان ساجی، نظارت بر بهداشت نانوایی ها، کنترل و نظارت بیشتر و رسیدگی به تخلفات نانوایی ها از جمله مواردی بود که در این نشست در مورد آنها تبادل نظر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار