راهپیمایی روز جهانی قدس که یادآور مظلومیت مردم فلسطین و جنایات رژیم اشغالگر قدس است با حضور روزه‌داران در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در استان فارس همزمان با دیگر نقاط ایران و جهان اسلام آغاز شد.
کد خبر: ۶۱۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱ 08 June 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:این راهپیمایی امسال با توجه به مقدمه‌چینی و حمایت آمریکا از انتقال پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی به بیت‌المقدس و نیز واکنش بیرحمانه صهیونیست ها به اعتراض مردم فلسطین به این اقدام با شوری مضاعف برگزار می‌شود و مسلمانان جهان در این مناسبت بین‌المللی مخالفت خود را با اقدامات سلطه‌جویانه و غیر انسانی اسرائیل در منطقه اعلام می کنند.
در همین راستا حضور همه مردم از اقشار و گروه‌های مختلف در این روز شایان توجه است و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، اعلام همبستگی با آنان و همچنین فریاد عدالتخواهی مهم‌ترین پیام راهپیمایان است.
مردم فارس با در دست داشتن پارچه نوشته ها و شعار‌های با مضمون اعلام بیزاری از دشمنان اسلام و حمایت از مقاومت به این مراسم آمدند. سخنانی از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و همچنین شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و القدس لنا بر روی برخی از این پارچه نوشته ها نوشته شده است.
راهپیمایی روز قدس در شیراز از چهارراه پانزده خرداد (پارامونت) به سمت خیابان‌های لطفعلی خان زند، چهارراه پیروزی و بلوار شهید آیت الله دستغیب آغاز شده است و تا حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) ادامه خواهد یافت. این آیین با اجتماع مردم همیشه در صحنه در شبستان امام خمینی (ره) و اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه به پایان می‌رسد.
همچنین در طول مسیر راهپیمایی ایستگاه‌های فرهنگی، نمایشگاه عکس، غرفه‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان و رقابت های فرهنگی و هنری تدارک دیده شده است.
بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را باعنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و این مناسبت را به‌نشانه مقابله مستضعفان با مستکبران به رسمیت دانستند. این مراسم همزمان در سایر کشور‌های مسلمان نیز در حمایت از حقوق مردم فلسطین برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار