کد خبر: ۶۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷ 14 July 2015
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد  در آئین تکریم و معارفه مدیران آب و فاضلاب روستایی چرام در سالن فرمانداری این شهرستان با اشاره به اهمیت آب، اظهار داشت: آب یک موضوع مهم و حیاتی برای مردم و توسعه است و در حوزه آب و فاضلاب خدمات باید لحظه‌ای باشد و نمی توان آن را تعطیل کرد.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های پرآب بوده اما در بحث فرهنگ صحیح مصرف هم ما مدیران کم کار کرده‌ایم و هم مردم درست استقبال نموده‌اند.

 فیض الله پاسره با اشاره به مشکلات سرمایه‌گذاری در آب‌رسانی روستایی، گفت: استان ما 1676 روستا با جمعیتی بیش از310 هزار نفر و تراکم جمعیتی کم و صعب العبور بودن منطقه، هزینه آب رسانی زیاد است.

پاسره افزود: به علت اینکه در بعضی روستاها و مناطق منابع آب وجود ندارد مجبوریم با هزینه زیاد و با فواصل طولانی آب رسانی را انجام بدهیم.

وی با اشاره به عمر تاسیسات آبرسانی، بیان کرد: عمر تاسیسات آب‌رسانی 25سال است که عمده طرح های آب‌رسانی در استان عمر مفید آن‌ها تمام شده است.

مدیر آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیش از 50درصد شبکه‌های آب‌رسانی به علت مصرف و استفاده‌های نابه جا و سرعت انجام کار در حین احداث، پرت شبکه‌ای بالاست و ما سرمایه هایمان را تلف می‌کنیم.

پاسره ضمن تاکید نظارت بر ساخت و سازها، گفت:عدم نظارت براین ساخت و سازها در مناطق روستایی توسط بخشداری‌ها و دهیاری‌ها مشهود است و سبب شده که در بالادست مخزن های آب روستایی خانه بسازند.

وی افزود: با ساخت این خانه‌ها در بالادست مخازن ما مجبوریم با هزینه زیاد دوباره آب را پمپاژ کنیم و به منازل آبرسانی انجام بدهیم.

مدیر آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بیش از 100 میلیون ریال باید هزینه کنیم تا به یک خانوار روستایی آب شرب سالم و بهداشتی برسد.

پاسره با اشاره به هزینه های بالای تولید آب، اظهار داشت: برای تولید هر متر مکعب آب 1100 تومان هزینه می‌شود اما قانون گذار اجازه نمی‌دهد بیشتر از 350تومان آب بها دریافت کنیم.

وی تاکید کرد: اگر ما می‌خواهیم خدمات‌رسانی مطلوبی داشته باشیم، باید قیمت تمام شده آب را دریافت کنیم زیرا این آب ارزان اهمیت آن در نظر مردم کم است.

مدیر آبفار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: امروزه 71درصد جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد در قالب 1470روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

پاسره بیان کرد: تعداد 206 روستا در استان فاقد آب شرب بوده که از این تعداد 6روستا بالای 6خانوار و در شهرستان چرام روستای توگبری جز این روستاها است.

مدیر آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آب‌رسانی به روستای توگبری بخش چرام،گفت:در این روستا منابع تامین آب وجود ندارد و چشمه‌ای در بالادست روستا وجود دارد که اگر معارضات محلی آن برطرف شود با وجود هزینه ای بالا و محدویت منابع آب‌رسانی می‌کنیم.

پاسره با اشاره به همکاری دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت نیرو، خاطر نشان کرد: همه باید فارغ از مسائل بخشی نگری خدمات رسانی نماییم و شرایط همدیگر را درک کنیم.

وی با اشاره به پروژه‌های آب‌رسانی در شهرستان چرام، بیان کرد: مجتمع آب‌رسانی روستایی القچین چرام را با اعتباری بالغ بر 2میلیارد تومان تعریف کرده‌ایم که آب این روستاها را از آبفای شهری جدا می کند و مجتمع آب رسانی سرفاریاب و پشته زیلایی را ادامه می‌دهیم.

وی افزود: در شهرستان چرام 132 روستا وجود دارد که از این تعداد 100 روستای آن دارای آب و تنها روستای بالای 20خانوار روستای توگبری است.

پاسره گفت: در آب فاضلاب روستایی جای کار سیاسی نیست و نوع کار ما اجازه نمی‌دهد و باید به مردم پاسخگو و با رسانه‌ها در ارتباط باشیم تا خدمات اطلاع‌رسانی شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت:خوشبختانه 500میلیون دلار جهت آب‌رسانی روستایی کشور که مورد تاکید مقام معظم رهبری و در قانون آمده در مجلس شورای اسلامی اسلامی تصویب شده است.

پاسره تصریح کرد: از این مبلغ بودجه خوبی برای استان و شهرستان چرام در نظر گرفته شده که برای مجتمع‌های مورد نظر و روستاهای فاقد آب هزینه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار