چند روز پیش در اقدامی عجیب توسط شهرداری تصاویر دو بیلبورد اختصاصی بنیاد شهید همدان در میدان سپاه و عاشورا که مزین به تصاویر شهیدان حق گویان و تیموری بود با تبلیغات رویداد‌های ۲۰۱۸ تعویض شد.
کد خبر: ۶۱۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 06 June 2018
چند روز پیش در اقدامی عجیب توسط شهرداری تصاویر دو بیلبورد اختصاصی بنیاد شهید همدان در میدان سپاه و عاشورا که مزین به تصاویر شهیدان حق گویان و تیموری بود با تبلیغات رویداد‌های ۲۰۱۸ تعویض شد.

به گزارش تسنیم ، استان همدان به دلیل تقدیم ۸ هزار شهید گلگون کفن و رشادت‌های فرزندانش در سال‌های خون و حماسه به دارالجهاد مشهور است. مدال پر افتخاری که توسط مقام معظم رهبری بر سینه مردم همیشه سرافزار دیار الوند سنجاق شد.

 امروز که نزدیک به ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد متولیان و علاقمندان به حوزه ایثار و شهادت برای انتقال ارزش‌ها و رشادت‌های فرزندان این مرز و بوم به نسل‌های فعلی و آینده که نتوانستند به چشم خود حقایق این سال‌ها را درک کنند، شهر را با تصاویری ازشهداو ایثارگران سال‌های عشق و حماسه مزین کردند.
 
موضوعی که این روز‌ها تحت الشعاع رویداد‌های بین المللی ۲۰۱۸ قرار گرفته و سبب شده تصاویر شهیدان حق گویان (پدر و سه فرزند پسر این خانواده به شهادت رسیدند) در میدان سپاه و شهیدان تیموری (سه بردار شهید از یک خانواده) در میدان عاشورا پاک و به جای تصاویر آنها، تبلیغات رویداد ۲۰۱۸ نصب شود.

خبرگزاری تسنیم به منظور بررسی این موضوع و چرایی این اتفاق گفت‌وگویی با مجید صفدریان رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان همدان و حسن محمدی معاون فرهنگی شهرداری همدان انجام داده است.

اگر تصاویر شهدا مجددا نصب نشود راسا برای تعویض تصاویر بیلبورد‌ها اقدام می‌کنیم

مجید صفدریان با ابراز تاسف از بروز چنین اتفاقی اظهار داشت: ما پس از برداشته شدن تصاویر شهدا از این دو بیلبورد که به صورت اختصاصی در اختیار بنیاد شهید قرار داده شده است، ماجرا را به شهرداری همدان اطلاع داده و خواهان بازگرداندن تصاویر شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه این اقدام بدون هماهنگی با این نهاد رخ داده است گفت: شهرداری همدان در پاسخ به پیگیری‌های ما گفت: این اتفاق به دلیل بی اطلاعی پیمانکار مربوطه رخ داده و قول داد تصاویر شهدا تا روز شنبه ۱۲ خرداد ماه در این دو بیلبورد اختصاصی نصب شود، امری که تا امروز انجام نشده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان همدان با اعلام اینکه این اقدام شهرداری توسط امور حقوقی این نهاد پیگیری می‌شود تصریح کرد: اگر تا پایان هفته تصاویر شهیدان حق گویان و تیموری بر بیلبورد اختصاصی میدان سپاه و میدان عاشورا نصب نشود ما راسا اقدام به تعویض تصاویر بیلبورد‌ها می‌کنیم.

این اتفاق بر اثر سهل انگاری و عدم اطلاع پیمانکار رخ داده است

محمدی معاون فرهنگی شهرداری هدمان نیز بیان کرد: این اتفاق بر اثر سهل انگاری و عدم اطلاع پیمانکار رخ داده و تا پایان هفته بار دیگر تصاویر شهدا بر این بیلبورد‌ها نصب می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به در پیش بودن رویداد‌های بین المللی ۲۰۱۸ قرار بود تمامی بیلبورد‌های سطح شهر با تبلیغات ۲۰۱۸ آراسته شوند و از آنجایی که به دلیل سهل انگاری یا فراموشی نام این دو بیلبورد از لیست مکان‌های مربوطه حذف نشده بود چنین اتفاقی رخ داده است.

معاون فرهنگی شهردار همدان در اظهار نظری عجیب ابراز کرد: مدت‌های زیادی بود که این بیلبورد‌ها مندرس شده و تصاویر آن‌ها از سوی نهادی مسئول تعویض نشده بود به همین دلیل نیز پیمانکار مربوطه از آنجا که نمی‌دانسته در این دو بیلبورد تنها باید تصاویر شهدا نصب شود تبلیغات رویداد‌های ۲۰۱۸ را نصب کرده است.

وی تصریح کرد: ما موضوع پیش آمده را به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همدان اطلاع داده‌ایم و قرار است پس از تعطیلات، اتفاق رخ داد با نصب تصاویر جدید شهدا جبران شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار