مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه‌های قرآنی «زلال وحی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵ 13 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی علی امینی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: ویژه برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان با عنوان زلال وحی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان روزانه 12 برنامه ترتیل خوانی و محفل انس با قرآن کریم با عنوان «نوای قدسی» در حرم مطهر رضوی و در صحن‌های آزادی، غدیر، رضوان، هدایت و رواق‌های دارالهدایه، دارالقرآن الکریم، امام خمینی(ره)، غدیر، دارالرحمه، کوثر و کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اجرا شد که تلاوت ساعت 5:30 صحن آزادی از شبکه یک سیما و تلاوت ساعت 10:30 رواق امام خمینی(ره) از شبکه قرآن و معارف سیما به صورت مستقیم پخش شد، همچنین پخش تلاوت و سخنرانی‌های حرم مطهر رضوی را از شبکه استانی خراسان رضوی هم داشتیم.

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: ‌طرح ختم کل قرآن کریم ماه مبارک رمضان ویژه خواهران همه روزه از ساعت 8 تا 11 در دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی برگزار ‌و همه روزه یک جزء قرآن کریم به صورت ترتیل خوانده شد، محفل قرآنی ویژه نوجوانان با حضور قاریان نوجوان هم از ساعت 9 تا 10:30 در رواق دارالهدایه برگزار شد.

امینی تصریح کرد: ترتیل خوانی قرآن کریم را همه ساله در ماه مبارک رمضان داریم مراسم مشترک برادران و خواهران این محفل نورانی روزانه در سه نوبت و در صحن آزادی و رواق امام خمینی(ره) برگزار ‌شد.

وی تأکید کرد: محفل قرآنی نوبت صبح پس از اقامه نماز جماعت صبح در صحن آزادی حرم مطهر رضوی برگزار شد و محفل قرآنی رواق امام خمینی(ره) هم در دو نوبت قبل از نماز جماعت ظهر و عصر و قبل از نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار شد.

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: جلسات ترتیل خوانی قرآن کریم در 10 مساجد وابسته آستان قدس رضوی و سطح شهر، مشارکت در برگزاری جلسه ترتیل خوانی در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) با مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، 30 نشست قرآنی با موضوعات تدبر در آیات منتخب از هر جزء و با محوریت بیانات مقام معظم رهبری بخشی از برنامه‌ها بوده است.

وی گفت: 30 حلقه معرفت و تدبر در قرآن کریم با عنوان «در پیشگاه قرآن» در دارالقرآن الکریم، اجرای ‌مسابقات متنوع در دارالقرآن الکریم، جلسات ترتیل خوانی قرآن کریم در شهرستان‌های طبس، قوچان، چناران و گلبهار، جلسات آموزشی قرائت توسط اساتید برجسته قرآنی، 30 جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم در صحن جامع رضوی توسط حجت‌الاسلام محسن قرائتی و حضور در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد از دیگر برنامه‌های برگزار شده آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان بود.

امینی گفت: از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط آستان قدس رضوی در این ماه مبارک هم می‌توان به سخنرانی موضوعی، مناجات خوانی، اجرای سرود و تواشیح و دیگر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی همچون مراسمات وفات حضرت خدیجه(س)، ولادت امام حسن مجتبی(ع)، احیاء شب‌های قدر و عزاداری شهادت امام علی(ع) و غیره اشاره کرد.

وی افزود: مراسم اختتامیه محفل قرآنی کودکان و نوجوانان هم پس از پایان ماه مبارک رمضان در دارالقرآن الکریم بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود و کارت‌های هدیه‌ای که در طول این طرح اهدا شد جمع‌آوری می‌شود و شرکت‌کنندگان به انتخاب خودشان و بر اساس امتیازات کسب‌شده‌ای که داشتند هدیه خود را دریافت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار