رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه ۱۶۲ واحد صنعتی در استان همدان تعطیل است، گفت: ۲ واحد فروسلیس در استان در ماه‌های آینده توسط معاون اول رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۶۱۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶ 04 June 2018
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه ۱۶۲ واحد صنعتی در استان همدان تعطیل است، گفت: ۲ واحد فروسلیس در استان در ماه‌های آینده توسط معاون اول رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

به گزارش تسنیم،حمیدرضا متین اظهار داشت: در استان همدان یک هزار و ۱۴۷ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۲ واحد صنعتی در استان تعطیل است، افزود: این واحد‌ها صنعتی واحد‌هایی است که عملا فعالیتی ندارند.

متین با بیان اینکه تعدادی از واحد‌های صنعتی که در زمستان غیرفعال هستند بلافاصله با تغییر فصل فعال می‌شوند، عنوان کرد: واحد‌های صنعتی شن و ماسه از جمله واحد‌هایی است که در هوایی بارانی فعالیت آن‌ها با مشکل مواجه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در مورد تسهیلات اعطا شده به واحد‌های صنعتی استان تصریح کرد: در سال گذشته بیش از یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار واحد‌های تولیدی و صنعتی قرار گرفت که از این میزان ۵۶۰ میلیارد تومان از محل از محل تسهیلات رونق تولید بود.

متین با اشاره به اینکه با تزریق اعتبار وضعیت برخی واحد‌ها بهتر شده است، بیان کرد: به تزریق اعتبار و اعطای تسهیلات ظرفیت‌های غیراقتصادی برخی واحد‌های صنعتی به اقتصادی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه با تزریق سرمایه در گردش به واحد‌های صنعتی عملا شاهد میزان رشد تولید بودیم، عنوان کرد: رشد نسبی ملایمی در میزان تولید واحد‌ها ایجاد شده است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه در سال گذشته برای جلوگیری از خام فروشی پیرو دستورات استاندار گام‌های خوبی در استان برداشته شد، گفت: ۲ واحد فروسلیس به بهره‌برداری رسید که در ماه‌های آینده توسط معاون اول رئیس جمهور به بهره‌برداری رسیده و به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

متین با اشاره به اینکه در راستای جلوگیری از خام فروشی بهره‌برداری از واحد گندله سازی اسدآباد از دیگر اقدامات انجام شده است، اظهار داشت: اولین واحد آندونزیت کشور در ۲۲ بهمن‌ماه سال گذشته افتتاح شد.

وی با بیان اینکه از نظر جلوگیری از خام فروشی و ازدیاد ارزش افزوده اگر چه در ۴ سال گذشته اقداماتی در استان انجام شده که در گذشته چندان مشاهده نمی‌شد، تأکید کرد: شرایط در استان به گونه‌ای است که با حضور و پیگیری‌های شدید استاندار و حضور سرمایه‌گذار اقدامات انجام شده به نتیجه مطلوب رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار