قائم‌مقام کمیته امداد استان تهران خبر داد
قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت: در غرفه‌های جشن رمضان خوشبختانه تا روز گذشته ۱۶ زندانی با پرداخت دیه از زندان آزاد و به آغوش خانوادهایشان بازگشتند.
کد خبر: ۶۱۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 03 June 2018

کریم محمودی در حاشیه ضیافت افطاری که برای مددجویان پردیسی برگزار شد در گفت‌وگو با فارس در پردیس در خصوص فعالیت این اداره در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه‌ای که در سطح استان تهران طی ۲۱ سال گذشته برگزار می‌شود برگزاری جشن رمضان است در شهر تهران برگزار می‌شود.

وی گفت: امسال مهمانان زیادی از سراسر استان‌های کشور به غرفه‌های این نمایشگاه آمده و در آن شرکت کرده و محصولات و صنایع دستی خود را عرضه کرده‌اند، با توجه به اعلام شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است در این نمایشگاه صنایع دستی و کالای ایرانی به هم‌وطنان عرضه می‌شود و مثلاً فقط کالای ایرانی ارائه نمی‌شود بلکه توانمندی‌ها و فرهنگ خود را عرضه می‌کنند.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران ادامه داد: به تبع این در ۱۵ شهرستان استان تهران برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود که یکی از آنها شوق زیارت است که حامیان مددجویان در مراسم‌های مختلف با فرزندان معنوی خود را دیدار کرده و با اهدای هدیه در این دیدار مشکلات آنها را شنیده و برطرف می‌کنند.

وی با بیان چند روز پیش در شهر قدس بحث گلریزان و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار شد، اظهار کرد: این بحث در جشن رمضان پررنگ‌تر است و به صورت جدی پیگیری می‌شود و آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد را در غرفه‌هایی در نمایشگاه داشتیم که خوشبختانه تا روز گذشته ۱۶ زندانی با پرداخت دیه از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

محمودی با بیان اینکه خدا توفیق داد امروز در جمع کثیری از مددجویان، خیرین و مسئولین دلسوز شهرستان پردیس باشیم بیان داشت: چند سالی است که ما بحث پاکت آرزوهای را در ماه مبارک رمضان داریم و دلنوشته‌های کودکان یتیمی

که در ذهن خود آرزوهای مختلفی داشتند را با کمک

خیرین و انتخاب پاکت‌ها  کودکان را به آرزوهایشان می‌رساندیم.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران اذعان داشت: در جشن رمضان سال گذشته نزدیک به یک هزار و ۸۰۰ آرزوی کودکان یتیم را در این‌گونه مراسم‌ها برآورده کردیم به گونه‌ای که برخی خیرین ۱۰ تا ۱۵ پاکت را انتخاب و کودکان را به آرزوهایشان می‌رساند.

وی افزود: درختی که امروز در پردیس نصب شده از هر برگی از آن دست‌نوشته و یا دلنوشته کودکان یتیم این شهرستان داخل شیشه‌هایی با نقش مرغ آمین گذاشته شده و خیرین با این اقدام دل کودکان را شاد می‌کنند.

محمودی ادامه داد: این آرزو‌ها شامل سفر زیارتی، دوچرخه، لوازم‌التحریر، توپ، رایانه، کفش، عروسک و... که آرزوهای کوچکی از دل بزرگ کودکان یتیم  است.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اضافه کرد: پس از شب‌های لیالی قدر این مراسم در شهر پردیس برای بار دوم برگزار خواهد شد و خیرین با حضور در این مراسم کودکان یتیم را به خواسته‌هایشان می‌رسانند.

وی با بیان اینکه در استان تهران حدود ۵۴ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، اظهار کرد: این تعداد متغیر است و دلیل آن خودکفا شدن، اضافه شدن مددجو، فوت و... است که در کل حدود ۹۰ هزار تا ۹۲ هزار نفر را شامل می‌شود.

محمودی بیان داشت: به مددجویان خدماتی شامل معیشت، درمان، بهداشت، بیمه‌های تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار زیر ۵۰ سال، بخش مسکن تعمیرات، احداث و خرید، اقدامات فرهنگی، تربیتی آموزشی، اردوهای مختلف، و برنامه‌های متنوعی در طی سال برای مددجویان برگزار می‌شود.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران اذعان داشت: بحث‌های مشاوره‌ای دانش آموزان، هزینه تحصیل دانشجویان، طلاب دینی، سربازان خانواده‌های تحت پوشش، خانواده‌های زندانیان، جهیزیه، هدیه ازدواج و... و به معنایی تمام نیازهای خانواده‌ها را در تمام زمینه‌ها ارائه می‌کنیم.

وی گفت: تقریباً ۳۵ سرفصل کاری و ۸۰ زیر سرفصل را در‌ کمیته امداد امام خمینی(ره) به جامعه هدف خود می‌دهد و اگر به خانواده‌های تحت نظر گفته شود ماهیانه مبلغ ۵۰۰ هزار تومان بازنشستگی از سوی پدر دریافت می‌کنید و پرونده کمیته امداد بسته شود نمی‌پذیرند زیرا از طرق مختلف و پنهان خدمات دریافت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار