رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در هماهنگی مجمع نمایندگان استان کرمان و وزارتخانه‌ها، طی دو تا سه هفته آینده، ستاد بحران کشاورزی در استان کرمان تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۶۱۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 02 June 2018

محمدرضا پورابراهیمی جمعه شب در جمع فعالان اقتصادی استان کرمان اظهار داشت: بخش کشاورزی ما به واسطه خسارت‌هایی که آن وارد شد در حال حاضر با بحران تولید مواجه است و این امر علاوه بر اثرگذاری بر درآمد برای کشاورز، حوزه صنعت را هم دچار مشکل می‌کند و تبعات منفی در بخش اقتصاد می‌تواند داشته باشد.

وی بیان داشت: نگرانی‌ها و دغدغه کشاورزان استان کرمان در سال جاری به واسطه خسارت‌های وارده که وضعیت را دچار بحران کرده است، منجر شد تا تشکیل ستاد بحران را از وزارت کشور خواستار شویم.

پورابراهیمی افزود: ضمن اینکه از اتاق بازرگانی درخواست کردیم تا اطلاعات مهم از جمله وضعیت وام‌های بخش کشاورزی، وضعیت بیمه‌ای باغ‌ها و ... را جمع‌آوری کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طی هماهنگی مجمع نمایندگان استان و وزارتخانه‌ها، پیش‌بینی می‌کنیم که طی دو تا سه هفته آینده بتوانیم تشکیل ستاد بحران کشاورزی را در استان کرمان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مصوبات این ستاد بعد از ارسال به هیأت وزیرات و تصویب نهایی به عنوان مصوبات ستاد بحران کشور ابلاغ می‌شوند و بر این اساس فضای تنفسی و ادامه حیات را برای تولیدکننده حوزه کشارزی ایجاد کنیم.

پورابراهیمی به حوزه صادرات پسته نیز اشاره داشت و گفت: سیاست‌های ارزی جدید در حوزه تعیین تک نرخی به هیچ عنوان قبول نداریم و معتقدیم که نمی‌توان کشور را یک نرخ ارز اداره کرد، چون میزان تقاضای کشور چند برابر میزان ارز موجود است و این مسئله تغییرات نرخ را به وجود می‌آورد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: این موضوع به صلاح کشور نیست و اگر در کنار سامانه نیما، بازار آزاد را مدنظر قرار ندهید، حتما صادرات ما را متوقف می‌کند.

وی تصریح کرد: به گفته صادرکنندگان پسته، میزان تولید موجود هم به واسطه تغییرات نرخ ارز با مشکل صادرات مواجه شده است و با قیمت موجود در بازار پسته، باید نگران قاچاق در امر صادرات باشیم.

پورابراهیمی گفت: به گفته فعالان حوزه صادرات پسته، صادرات این محصول با ارز 4200 متوقف می‌شود، لذا نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور زدیم و در نهایت مقرر شد تا الزام ارائه ارز ناشی از صادرات در سامانه نیما برای صادرات کشاورزی منتفی شود و این امر کمک می‌کند صاردات پسته و بخش کشاورزی دچار مشکل نشود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار