شهرستان کهگیلویه؛
بخشدار مرکزی کهگیلویه با همراهی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان به منظور پیگیری اجرای طرح هادی از روستای سادات امامزاده نورالدین دم عباس از توابع دهستان دشمن زیاری بخش مرکزی بازدید کردند.
کد خبر: ۶۱۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴ 31 May 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، سید شرمت الله حسینی پرور با بیان اهمیت روستاییان به عنوان قطب اقتصادی شهرستان اظهار داشت: توسعه و آبادانی مناطق روستایی با اجرایی شدن طرحها و برنامه ریزهای صورت گرفته از اهداف مهم دولت است و بخشداری در راستای عمران و آبادی روستاها از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

بخشدار مرکزی کهگیلویه ضمن تشکر از همراهی مدیر بنیاد مسکن شهرستان در این بازدید ابراز امیدواری کرد که مراحل مطالعه طرح طی 2 هفته آینده و مراحل اجرای آن طی 2 ماه آینده عملیاتی شود.

مهرداد متقی بیان کرد: مطالعات طرح هادی روستای دم عباس در سال 1391 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام و به تصویب کمیته شهرسازی استانی رسید.

وی گفت: این طرح شامل نیازمندیهای روستا نشینان، توجه به معیشت روستا و همچنین چشم انداز 20 سال آینده روستا است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه افزود: از سال گذشته اجرای طرح هادی روستای دم عباس در دستور کار بنیاد مسکن شهرستان قرار گرفت و اجرای آن به دلیل عدم تآمین اعتبار تا امسال عملی نشد.

متقی بیان کرد: روز گذشته در جلسه توزیع اعتبارات روستاهای اقماری فاقد دهیاری به پیشنهاد فرماندار کهگیلویه و بخشدار مرکزی مبلغ 32 میلیون تومان جهت شروع به کار طرح هادی در این روستا تعلق گرفت.

وی گفت: این مبلغ در مقابل نیازمندی روستا، یک دهم هم نیست و پیش بینی ما برای اجرای کامل این طرح مبلغی حدود 600 میلیون تومان نیاز است که طی دو سال آتی باید تآمین شود.

مهرداد متقی در ادامه عنوان کرد: امیدواریم که در اعتبارات کمیته برنامه ریزی سال 97 توجه ویژه ای به روستاییان و بنیاد مسکن شود چون حداقل اعتبار مورد نیاز برای انجام فاز اول و همچنین اتمام روستاهای نیمه تمام شهرستان هزینه ای بیش از 8 میلیارد تومان پیش بینی می شود.

روستای امامزاده نورالدین دم عباس با جمعیتی بیش از 120 نفر دارای 8 شهید و در مرز بخش مرکزی و شهر قلعه رئیسی قرار گرفته است.

 

خبرنگار سید مصطفی گنجی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار