مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: نبود مراکز خرید محصولات باعث به یغما رفتن تولیدات و دسترنج عشایر استان می شود.
کد خبر: ۶۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 13 July 2015
قادر هنرمند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه به علت نبود مراکز خرید و صنایع تبدیلی ، تولیدات عشایر استان مستقیم به بازار عرضه نمی شود و دلالان و سودجویان عمدتا غیربومی هستند که نهایت استفاده را از دسترنج عشایر زحمتکش می برند.

وی اظهار کرد: ایجاد مراکز خرید تضمینی تولیدات عشایری می تواند کمک شایانی در حمایت از عشایر استان باشد.

مدیر کل امور عشایر استان اردبیل بیان کرد: از تمامی سرمایه گذاران در حوزه امور عشایر استان حمایت می کنیم و مشتاقانه آماده راهنمایی سرمایه گذاران در اجرای طرح های تولیدی می باشیم.

جمعیت عشایر استان اردبیل 66 هزار و 500 نفر و در قالب 12 هزار و 800 خانوار بوده که به نگهداری یک و نیم میلیون راس دام مشغول هستند.

عشایر استان از 45 طایفه مستقل تشکیل شده که همه ساله در یک هزار و 527 اوبا ، 527 قشلاق ، 237 ییلاق ، هفت زیست بوم و 51 سامانه زندگی کنند.

در مقایسه با جمعیت عشایری کشور عشایر شاهسون اردبیل 6/5 درصد از جمعیت عشایر کشور را تشکیل می دهند و در قیاس با جمعیت استان اردبیل شش درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده اند.

عشایر استان همه ساله 10 هزار و 500 تن گوشت قرمز ، 43 هزار تن شیر ، پنج هزار و 400 تن پنیر و یک هزار و 500 تن پشم و 13 هزار و 600 متر مربع صنایع دستی تولید می کنند.

در مجموع تولیدات سالانه عشایر استان از لحاظ وزنی 159 هزار تن و از لحاظ ریالی حدود سه هزار میلیارد ریال است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار