معاون عمرانی شهری شهرداری اصفهان گفت: اگر در اصفهان زلزله‌ بیاید با توجه به شرایط زیرساخت‌های موجود، این شهر نمی‌تواند زیاد دوام بیاورد.
کد خبر: ۶۱۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ 29 May 2018

به گزارش تابناک : ایرج مظفر پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: 950 میلیارد تومان از بودجه 3 هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان به طرح‌های جاری و 2 هزار و 50 میلیارد تومان آن به طرح‌های عمرانی اختصاص دارد.

* سیاست امروز شهرداری تکمیل پروژه قطار شهری است

وی با بیان این که بیش از 900 میلیارد تومان بودجه طرح‌های عمرانی به مباحث غیر خالص عمرانی اختصاص دارد، افزود:بیش از هزار و 130 میلیارد تومان این بودجه برای انجام پروژه‌ها در نظر گرفته شده که بیش از 700 میلیارد آن به قطار شهری اختصاص می‌یابد.

معاون عمرانی شهری شهرداری اصفهان گفت: بیشترین بخش بودجه عمرانی به هزینه‌های مترو اختصاص داده شده است؛ حدود 111 پروژه فعال به مبلغ 380 میلیارد تومان در حال اجراست که 20 پروژه در مرکز همایش‌ها با مبلغ بیش از 200 میلیارد تومان و مابقی نیز در بخش ‌های دیگر مانند روکش آسفالت و ... است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست امروز شهرداری اصفهان تکمیل پروژه قطار شهری است و شاید علت این که برخی فکر می‌کنند فعالیت‌های عمرانی متوقف شده نیز همین است.

* اجرای 45 پروژه عمرانی در سال 97

مظفر اذعان داشت: به جز قطار شهری 65 پروژه شاخص با اعتبارات بالای یک میلیارد تومان در شهر اصفهان وجود دارد که 20 پروژه به پروژه‌های تکمیلی سال 96 مربوط است و 45 پروژه جدید مربوط به سال 97 است که مبلغ آن 197 میلیارد تومان است.

وی با بیان این که از 2 هزار و 157 ردیف بودجه که در سال 97 تعریف شده است، بیش از 828 ردیف آن خالص عمرانی است، تصریح کرد: 68 مورد آن پروژه شاخص است که 3 مورد آن به قطار شهری اختصاص دارد، تعداد پروژه کوچک نیز بسیار زیاد است اما رقم آن‌ها کم است.

معاون عمرانی شهری شهرداری اصفهان، دومین پروژه بزرگ اصفهان پس از قطار شهری را رینگ چهارم حفاظتی دانست و ادامه داد: مطالعات این پروژه تا سال 89 انجام شد، به طوری که این رینگ از اصفهان و 6 شهرستان اطراف عبور می‌کند و جزو همان 65 پروژه شاخص شهرداری است.

وی با بیان این که طول رینگ چهارم شهری اصفهان بیش از 78 کیلومتر است، یادآور شد: کل مسیر این رینگ دارای 2 باند رفت و 4 باند برگشت است که البته در برخی نقاط به دلیل دسترسی محلی، مسیر کندرو وجود داشته و در برخی قسمت‌ها مسیر کندرو وجود ندارد.

* شهرداری در اجرای پروژه رینگ چهارم دست تنهاست

مظفر با بیان این که حدود 23 پل و تقاطع غیر هم‌سطح روی رینگ چهارم شهر اصفهان وجود دارد که تقاطع استقلال یکی از آن‌هاست، تأکید کرد: حداکثر سرعت مجاز خودرو در این مسیر 120 کیلومتر است و این پروژه حدود 11 منطقه شهرداری را درگیر می‌کند.

وی بیان داشت: هزینه اجرای پروژه رینگ چهارم شهری اصفهان 2 هزار و 100 میلیارد تومان است که شهرداری اصفهان نمی‌تواند به تنهایی همه این بودجه را تأمین کند و همکاری استانداری و شهرهای اطراف آن را می‌طلبد.

معاون عمرانی شهری شهرداری اصفهان با بیان این که حل مشکل ترافیک شمال شرقی اصفهان یکی از اهداف مهم پروژه رینگ چهارم شهری است، اضافه کرد: مطالعات وبحث‌های زیادی برای این پروژه انجام شده و امسال به طور جدی این پروژه را آغاز خواهیم کرد.

* اعتبار 35 میلیارد تومانی برای احداث رینگ چهارم

وی با بیان این که تقاطع کارخانه قند با 70 میلیارد تومان اعتبار یکی از اقدامات زیرمجموعه پروژه رینگ چهارم شهری است، متذکر شد: احداث این پل و تقاطع در مسیر مسافران شیراز بوده و از ترافیک مسیر آرامستان باغ رضوان را کاهش می‌دهد.

مظفر با بیان این که امسال حدود 35 میلیارد تومان برای احداث رینگ چهارم حفاظتی در نظر گرفته شده است، اذعان داشت: با تأمین اعتبار 25 میلیارد تومانی در سال گذشته برای این پروژه، حدود 50 میلیارد تومان اعتبار جذب شده است.

وی عنوان کرد: این که گفته می شود قرار است در شهرداری کار عمرانی انجام نشود، صحیح نیست چراکه کارهای روزمره آسفالت و پیاده‌روسازی در حال انجام است و پروژه‌های بزرگ دیگر در سالن همایش‌ها، نمایشگاه بین‌المللی، میدان امام علی(ع) و قطار شهری در حال انجام است.

* اصفهان در برابر زلزله دوام نمی‌آورد

معاون عمران شهریی شهرداری اصفهان با اشاره به ادامه خطر یک مترو از میدان عاشق‌آباد به سمت درب ورودی جدید دانشگاه صنعتی اصفهان ابراز داشت: قراردادهای این پروژه نیز در شرف انعقاد بوده و 15 مورد قرارداد آسفالت، 4 مورد پارک و فضای سبز و یک مورد پارکینگ در حال انجام است.

وی بیان داشت: اگر در اصفهان زلزله‌ بیاید با توجه به شرایط زیرساخت‌های موجود، این شهر نمی‌تواند زیاد دوام بیاورد.

مظفر از اتمام پروژه پیاده‌راه‌سازی چهارباغ تا نیمه نخست سال 97 خبر داد و گفت: برای این پروژه حدود 20 میلیارد تومان اعتبار لازم است؛ تمام هماهنگی‌ها برای اجرای این پروژه با میراث فرهنگی انجام شده و هیچ حرکتی بدون هماهنگی با این سازمان صورت نمی‌گیرد.

* میزان عملیات آسفالت‌ریزی کاهش یافت

وی خاطرنشان کرد: دلیل کاهش میزان عملیات آسفالت‌ریزی در شهر اصفهان، کاهش نیاز مردم به آن است و در حال حاضر حرکت ما بیشتر به سمت لکه‌گیری و درزگیری آسفالت‌های قبلی است که این کار به صورت شبانه انجام می‌شود.

معاون عمرانی شهری شهرداری اصفهان بیان داشت: 108 قرارداد به ارزش 170 میلیارد تومان در معاونت عمرانی شهرداری اصفهان به بهره‌برداری رسیده است.

وی در پایان یادآور شد: قراردادهای برخی از پروژه‌های عمرانی مثل ساخت برخی ورزشگاه‌ها یا برخی پارکینگ‌ها به معاونت عمرانی ارجاع داده شده و به صورت پیمانکاری با آن‌ها تسویه‌حساب می‌شود؛ پروژه مرکز همایش‌ها حدود 68 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود 80 درصد کل پروژه‌های میدان امام علی(ع) نیز انجام شده است.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :