مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: عملیات گازرسانی به ۳۰۰ روستای استان کرمانشاه با اعتباری بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۶۱۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ 29 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،سیروس شهبازی اظهار داشت: مهمترین طرح‌هایی که امسال به بهره‌برداری می‌رسد گازرسانی به نوسود، نودشه و ریجاب است که پیمانکاراندر حال کار هستند و امید داریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ روستا با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند عنوان کرد: اکنون در استان کرمانشاه ۵۴۰ مشترک گاز در قالب ۲۷ شهر و ۱۰۵۰روستا و ۱۸ شهرک صنعتی از نعمت گاز برخوردار هستند.

شهبازی با بیان اینکه اکنون ۵۵۰ روستا در استان در حال گازرسانی هستند گفت: عملیات اجرایی این طرح‌ها با اعتباری بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان در حال اجرا است که در صورتاتمام این طرح‌ها ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی به بیش از ۸۰ درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه میانگین جمعیت برخوردار از گاز طبیعی در شهر و روستا بیش از ۹۰ درصد است افزود: روزانه بیش از ۱۱ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان کرمانشاهمصرف می‌شود.

شهبازی از مصرف ۴ میلیارد و ۱۱۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی طی سال گذشته در استان خبرداد و گفت: نزدیک به ۶۵ درصد گاز توزیع شده در سطح استان در بخش‌های صنعتی ونیروگاه‌های استان به مصرف رسیده است و مابقی مربوط به مصارف بخش خانگی و تجاری است.

وی با بیان اینکه میزان مصرف گاز طبیعی در استان کرمانشاه نسبت به سال‌های قبل ۱۰ درصد افزایش یافته است عنوان کرد: با توجه به اقداماتی که در زمینه تقویت زیرساخت‌هایگازرسانی استان در سال گذشته انجام شد توزیع گاز طبیعی ۴۰۰ میلیون مترمکعب نسبت به سال ۹۵ افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرانشاه عمده این افزایش مصرف را مربوط به بخش صنعتی عنوان کرد و گفت: جایگزینی گاز طبیعی با سوخت‌های مایع مانند گازوییل و مازوت در بخشصنعتی هم از نظر زیست محیطی و هم از نظر اقتصادی دارای مزایای فراوانی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال گذشته پنج شهرک صنعتی و ۷۶ واحد صنعتی در سطح استان به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند، اظهار کرد: گازرسانی بهواحد‌های صنعتی باقیمانده در دستور کار این شرکت در امسال قرار دارد.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار