رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مهریز گفت: در سال 1396 با صرف 10 میلیارد ریال بودجه استانی 40 اثر تاریخی و فرهنگی در این شهرستان مرمت و بهسازی شد.
کد خبر: ۶۱۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳ 28 May 2018

علی اصغر صمدیانی افزود: مهمترین این بناها باغ پهلوانپور ، بافت تاریخی و مجموعه مهرپادین ، قلعه باغ دهوک ، خانه اخوان و قلعه دهستان بهادران و ... است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر آثار تاریخی منطقه نیاز به مرمت دارند ، ادامه داد: برای مرمت و بهسازی آثار تاریخی و فرهنگی مهریز به بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که همکاری مسوولان و همراهی بخش خصوصی را طلب می کند.
این مسوول تصریح کرد: مهریز 600 اثر تاریخی شناسایی‌ شده دارد که تاکنون 95 مورد آن به ثبت آثار ملی رسید و همچنین باغ پهلوان پور و قنات حسن‌آباد مشیر و دهنو در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت است.
به گفته صمدیانی تاکنون از میان صنایع ‌دستی رشته سنگ ‌تراشی، چاقو سازی و ترکه ‌بافی به ثبت آثار ملی رسید و علم برداری و جوش دوره امسال در فهرست آثار معنوی ناملموس ثبت می شود.
وی روستاهای هدف گردشگری را هرفته، بنادک سادات ، منشاد و مدوار و روستاهای نمونه گردشگری را ارنان و سریزد ذکر کرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی مهریز یادآور شد: در سال 1396 ، 50 هزار گردشگر داخلی و خارجی از آثار و بناهای تاریخی منطقه دیدن کردند که از این تعداد پنج هزار نفر گردشگر اروپایی از قلعه زین الدین ، باغ پهلوانپور و مجموعه سریزد دیدن کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار