برنامه ریزی جهت استفاده از ظرفیت های دستگاه های اجرایی برای آموزش مباحث امداد و نجات از مهمترین مصوبات نشست کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران استان بود.
کد خبر: ۶۱۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳ 28 May 2018

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: در نشست کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران استان ، برنامه ریزی برای اجرای مانور های بین دستگاهی جهت ارتقاء آمادگی، تشکیل زیرکارگروه تخصصی اطلاع رسانی و آموزش مصرف آب و تعامل دستگاه های اطلاع رسان برای فرهنگ سازی کاهش مصرف آب به تصویب رسید.
حرازی زاده افزود: برنامه ریزی جهت استفاده از ظرفیت های دستگاه های اجرایی برای آموزش مباحث امداد و نجات نیز از مهمترین مصوبات اولین نشست این کارگروه بود.
وی به طرح های آموزشی خادم و دادرس اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعات برای مدیریت بحران، آموزش همه مردم است که در این زمینه دو طرح دادرس و خادم در سطح استان برگزار می شود. 
مدیرکل مدیریت بحران استان نیز  در این نشست با اشاره به وضعیت بحرانی منابع آبی استان بر استفاده بهینه و رعایت اصول صرفه جویی در مصرف آب در بخش های شرب ، کشاورزی و صنعت تاکید کرد. 
هادی نسب به نشست های هفتگی کارگروه تخصصی مدیریت مصرف آب اشاره کرد و گفت: با توجه به سطح پایین آب سدها و کاهش نزولات جوی با مشکل کم آبی روبرو هستیم که باید برنامه ریزی لازم در این خصوص صورت پذیرد. 
وی  با اشاره به  استفاده از ظرفیت های موجود استان در مقابله با کم آبی ادامه داد:  از شرکت های دانش بنیان برای ارائه طرح های خود در این زمینه دعوت شد که پیشنهادهای خوبی دریافت کرده ایم و در راستای اجرایی کردن آن گام بر می داریم. 
مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: برای کاهش مصرف آب باید از خودمان شروع کنیم و در همین راستا به تمامی ادارات ونهادهای دولتی ابلاغ شده تا مصرف آب را مدیریت کنند.
هادی نسب با اشاره به ماموریت آموزش همگانی کارگروه افزود: مردم باید در زمینه کم آبی آگاه و آماده شوند تا بتوان از این وضعیت بحرانی عبور کرد. 
وی ادامه داد: پیشینیان ما با کم آبی عجین بودند و آنرا مدیریت کرده اند و لازم است در این زمینه آموزش لازم صورت گیرد تا مردم استان یزد با کم آبی سازگارتر شوند. 
مدیرکل مدیریت بحران استان از دستگاه های عضو کارگروه خواست تا موضوع مصرف بهینه آب و خشکسالی را سرلوحه دوره های آموزشی خود قرار دهند.
در این نشست نمایندگان دستگاه های آب و فاضلاب شهری و روستایی به تبیین وضعیت مصرف آب در استان پرداختند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار