سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری یزد:
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به برگزاری دومین دوره رویداد فرهنگی کتاب سال، گفت: رویداد فرهنگی کتاب سال یزد یادآور فرهنگ فراموش‌شده یزد است.
کد خبر: ۶۱۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸ 28 May 2018

محسن صادقیان با اشاره به فرهنگ غنی یزد، گفت: استان یزد به دلیل پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی که دارد توانسته است در طول تاریخ، بزرگانی را در عرصه فرهنگ و هنر معرفی کند.

وی بابیان اینکه رویداد فرهنگی کتاب سال استان یزد می‌تواند یادآور بخشی از فرهنگ فراموش‌شده استان یزد باشد، افزود: با توجه به حضور بزرگان فرهنگی یزد، در طول تاریخ کتاب‌های زیادی در زمینه‌های فرهنگ و تاریخ این دیار ارائه شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد اظهار داشت: چنین رویدادهایی که با حضور ناشرین و نویسندگان یزدی برگزار می‌شود، می‌تواند برای سایر فعالان این عرصه انگیزه و تشویقی باشد تا شرح‌حال این دیار را نشر دهند و مطرح شوند.

صادقیان با تأکید بر ایجاد مرجعی از کتب حاضر در دومین رویداد کتاب سال استان یزد، خاطرنشان کرد: باید مرجعی برای همه افرادی که در مورد یزد به دنبال کتابی برای تحقیق و مطالعه می‌گردند، فراهم شود و چه‌بهتر که این مرجع نیز به قلم یزدی‌ها تدوین شود و منبع ارزشمندی از فرهنگ و تاریخ یزد گردآوری شود تا مورداستفاده همگان قرار گیرد.

این مقام مسئول در پایان پیشینه یزد را قابل افتخار دانست و بیان داشت: با مراجعه به سابقه فرهنگ و تاریخ استان یزد به همه داشته‌هایی که از گذشتگان برایمان باقی‌مانده است، افتخار می‌کنیم و باید این میراث بر جامانده را پاس بداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار