مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها بر ضرورت توجه به رفع مشکلات خانواده‌های زندانیان تاکید کرد و گفت: ۷۰ درصد از خانواده‌های زندانیان کشور فاقد مسکن هستند.
کد خبر: ۶۱۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 28 May 2018

حجت‌الاسلام رضا رستمی در حاشیه جشن مهر ویژه خانواده زندانیان یزد با تاکید بر اهمیت توجه به رفع مشکلات خانواده‌های زندانیان اظهار داشت: هرچند اجرای مجازات حبس بر اساس بند چهارم اصل 156 قانون اساسی با هدف اصلاح و تربیت مجرمین و پیشگیری از بازگشت مجدد آن‌ها به جرم و زندان اجرا می‌شود اما بیش از فرد بزهکار خانواده او مجازات می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور گفت: از مجموع کل خانواده زندانیان در کشور، 70 درصد در حال حاضر فاقد مسکن  هستند و توانمندی تامین هزینه اجاره منزل هم برای آنها سخت است.

وی توجه به خانواده‌های زندانیان را از مهمترین برنامه‌های سازمان کل زندان‌های کشور دانست و گفت: با اینکه انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان در دوران عمر 60 ساله خود اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام داده است اما این انجمن از نظر اقتصادی توان چندانی ندارد.

رستمی خاطرنشان کرد: در راستای توانمندسازی انجمن، مسئولان استان یزد می‌توانند با واگذاری پروژه‌های ثروث‌زا به انجمن از پتانسیل موجود در زندان‌ها بهره ببرند.

مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور ادامه داد: این اقدامات سبب می‌شود که بخشی از مشکلات خانواده‌های زندانیان برطرف شده و جلوی مشکلات بعدی ناشی از مشکلات اقتصادی هم برای این افراد گرفته شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار