راستی آزمایی سند اشتغال همدان مبنی بر ایجاد ۱۹ هزار و ۹۸۰ شغل در سال ۹۶ این روز‌ها با جدیت توسط محمدناصر نیکبخت نماینده ارشد دولت در استان دنبال می‌شود و استاندار دیار هگمتانه تحقق وعده‌های خود را در بوته رصد نمایندگان مجلس و کارشناسان قرار داده است.
کد خبر: ۶۱۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴ 28 May 2018
راستی آزمایی سند اشتغال همدان مبنی بر ایجاد ۱۹ هزار و ۹۸۰ شغل در سال ۹۶ این روز‌ها با جدیت توسط محمدناصر نیکبخت نماینده ارشد دولت در استان دنبال می‌شود و استاندار دیار هگمتانه تحقق وعده‌های خود را در بوته رصد نمایندگان مجلس و کارشناسان قرار داده است.

به گزارش ایرنا، تعهد اشتغال همدان به عنوان یکی از وعده‌های اصلی دولت دوازدهم، همواره مورد توجه قرار داشته و دارد؛ تا جایی که تحقق آن به محور برنامه‌های مدیریت ارشد استان تبدیل و در پایان سال گذشته خبر محقق شدن وعده دولتمردان منتشر شد.

اما برخلاف گذشته که برخی مدیران دولتی فقط به ارایه آمار‌ها اکتفا می‌کردند، نیکبخت نتیجه برنامه ریزی دقیق مدیریت ارشد استانی و تلاش فشرده و شبانه روزی تمام دستگاه‌های اجرایی همدان برای ایجاد اشتغال را در بوته راستی آزمایی قرار داد و همگان را برای به چالش کشیدن این آمار‌ها دعوت کرد.

در ادامه این رویداد میمون که می‌توان آن نقطه عطفی در ارایه آمار مسئولان دانست، ظهر امروز پنجشنبه استاندار همدان در نشست اعضای کارگروه اقتصاد مقاومتی استان همدان، بار دیگر بر رصد آمار اشتغال استان تاکید و اضافه کرد: راستی آزمایی آمار اشتغال استان همدان با میل و رغبت و برای امیدواری مردم آغاز شده است.

نیکبخت تاکید کرد: نمایندگان مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی نیز می‌توانند در این تیم نماینده داشته باشند و از نزدیک آمار‌های دولتی را راستی آزمایی کنند.

وی با بیان اینکه نماینده رسانه‌ها نیز در این تیم حضور دارد، افزود: این امر در راستای شفاف سازی آمار‌ها به صورت جدی دنبال می‌شود تا نقطه تاریکی در آمار‌ها وجود نداشته باشد.

استاندار همدان با اشاره به استفاده از کارگران بیمه نشده در برخی گارگاه‌های تولیدی، تاکید کرد: تامین اجتماعی باید موضوع رصد کارگاه‌هایی که نیروی بیمه نشده دارند، جدیت بیشتری داشته باشند تا قانون در مورد این قشر اجرا و کارگران بیمه شوند.

نیکبخت با تاکید بر نظارت بازرسان سازمان تامین اجتماعی، یادآوری کرد: هم اینک یک درصد از آمار اشتغال استان برای راستی آزمایی انتخاب شده است که این رقم کم است و باید به پنج درصد افزایش یابد.
وی اظهار داشت: تعهد اشتغال استان همدان در سال گذشته ۱۹ هزار و ۸۰۰ شغل بود که فراتر از تعهدمان در استان شغل ایجاد شد و این آمار تاکنون به بیش از ۲۲ هزار شغل افزایش یافته است.

نیکبخت حمایت از بخش خصوصی و واگذاری طرح‌های دولتی به این قشر را گامی در جهت تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی ارزیابی و اضافه کرد: در همین ارتباط در استان همدان بیش از ۲ هزار طرح به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته باید ۱۴۴ طرح به بخش خصوصی واگذار می‌شد، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته ۵۴۷ طرح به بخش خصوصی واگذار شد و بقیه طرح‌ها نیز با سرعت بیشتری واگذار شود.

*** تایید سند اشتغال همدان

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این ارتباط گفت: گزارش راستی آزمایی اشتغال همدان که پیشنهاد ابتکاری استاندار بود، واقعی بوده است.
 
امیر خجسته با بیان اینکه با اجرای طرح راستی آزمایی، آمار اشتغال استان تایید شد، افزود: در این ارتباط شاید در حد درصدی اختلاف داشته باشیم که این امر طبیعی است.

وی با بیان اینکه مسئولان و مردم این استان بدون حاشیه و با وحدت و همدلی در مسیر توسعه حرکت می‌کنند، گفت: این روند نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست و باید این فرصت را قدر بدانیم و در جهت توسعه استان تلاش کنیم.

خجسته اضافه کرد: برای حمایت از تولید و اشتغال باید استفاده از کالای ایرانی و فرهنگ سازی جهت استفاده از کالای داخلی در اولویت باشد چراکه اشتغال با حمایت از کالای ایرانی امکانپذیر است.

وی ادامه داد: پیگیری امور استان توسط مدیریت ارشد استان در تهران رضایت بخش و قابل تقدیر است و فراموش نمی‌کنیم که در گذشته استان مورد توجه نبود.

خجسته اظهار داشت: هم اکنون با وحدت و همدلی خوب نمایندگان مجلس و استاندار، شاهد این هستیم که همدان به خوبی در مسیر توسعه قرار دارد و باید این مسیر را با قدرت ادامه دهیم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار