فرماندار خلخال با اشاره به این که نقش نهادهای حمایتی در کاهش آسیب های اجتماعی محوری و کلیدی است خواستار بسیج این نهادها در این زمینه شد.
کد خبر: ۶۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 13 July 2015
علی نظری روز دوشنبه در نشستی با کارکنان اداره بهزیستی خلخال افزود: نقش دو نهاد حمایتی کمیته امداد امام و بهزیستی در پیشگیری ، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی برجسته تر از دیگر نهادها است.

وی با بیان این که ضعف و پایین بودن شاخص اقتصادی از عوامل مهم افزایش آسیب های اجتماعی در جوامع مختلف است گفت: بهزیستی با حمایت های خود در کنار کارهای پیشگیرانه از جمله آموزش خانواده ها می تواند نقش ارزنده ای را در کنترل و کاهش این آسیب ها ایفا کند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم دقت کامل به حمایت از خانواده های نیازمند خلخال و رعایت عدالت در توزیع امکانات در بین مددجویان تحت پوشش بهزیستی گفت: از هر گونه ایجاد نابرابری در داخل یک جامعه نابرابر باید پرهیز شود.

او با تبریک و گرامیداشت هفته بهزیستی و تقدیر از تلاش کارکنان بهزیستی خلخال در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی تهدید کننده قشر آسیب پذیر اظهار کرد: کارکنان این اداره به دلیل مواجهه با آسیب های اجتماعی خود نیز به شدت در معرض این گونه آسیب ها قرار دارند.

به گزارش ایرنا ، پرویز مصطفایی رییس اداره بهزیستی خلخال نیز در این جلسه از افزایش مشارکت های مردمی در سال گذشته و سه ماه اول امسال خبرداد و گفت: پارسال یک میلیارد و 540 میلیون ریال از محل مشارکت های مردمی برای ارتقای سطح زندگی و مهارت مددجویان زیرپوشش بهزیستی این شهرستان هزینه شد.

او افزود: دو هزار و 207 معلول در خلخال زیرپوشش و حمایت بهزیستی این شهرستان قرار داشته و از انواع حمایت های این اداره از جمله هزینه شهریه تحصیلی دانش آموزی و دانشجویی ، درمان ، تسهیلات اشتغال ، جهیزیه و مستمری ماهانه بهره می برند.

مصطفایی اظهار کرد: با کمک خیرین این شهرستان 35 واحد مسکونی مددجویی در خلخال احداث شده و در اختیار خانوارهای نیازمند

قرار گرفته است.

شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار