استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی آماده پذیرایی از زائران دور دوم سفرهای تابستانی است.
کد خبر: ۶۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶ 13 July 2015
علیرضا رشیدیان در حاشیه جلسه کارگروه استانی زیارت خراسان رضوی که با موضوع طرح مبدأ تا مبدأ برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اهداف طرح جامع زیارت استفاده از تمام امکانات بالقوه استان بوده و برای آن طرحی تعریف شده تا از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده شود و پارک علم و فناوری خراسان رضوی هم مطالعاتی ثمربخش را در این زمینه صورت داد.

وی افزود: در این جلسه برنامه‌ریزی شد تا زیارتی ارزان، آسان و عارفانه را در طول سال داشته باشیم و از امکانات بخش خصوصی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم و زائران را متناسب با شرایط مالی‌ای که دارند در پکیج‌های تعریف شده ساماندهی کنیم.

رشیدیان گفت: ساماندهی زائران داخلی و خارجی را به عنوان هدفی مهم در دستور کار خود قرار دادیم و طرح مبدأ تا مبدأ در گام نخست 3 کشور همسایه و 8 استان کشور اجرا می‌شود، البته اجرای این طرح به معنای حذف هیچ یک از روال‌های جاری نیست، بلکه الگوسازی‌ برای بهره‌برداری بهتر و بیشتر بوده است.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در آستانه دور دوم سفرهای تابستانی ستاد تسهیل خدمات سفر خراسان رضوی کلیه دستگاه‌های موجود و معاونت‌های 12 گانه خود را آماده کرده و کارهای اجرایی در این رابطه آغاز شده است و بحث‌های آب، برق، نان، سوخت و غیره تأمین شده و آماده پذیرش زائران ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) هستیم و این آمادگی هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی وجود دارد.

رشیدیان تصریح کرد: خراسان رضوی میزبانی شایسته‌ای در ایام نوروز 1394 از زائران امام رضا(ع) داشت و ستاد تسهیل خدمات سفر خراسان رضوی رتبه نخست کشور را در بحث میزبانی شایسته و در خور شأن از مهمانان نوروزی به خود اختصاص داد.

وی تأکید کرد: 5 واحدی به‌عنوان که مشخصات یک خانه زائر بوده مشخص شده و هرواحدی که فاقد مشخصات استاندارد باشد اجازه پذیرش مسافر را ندارد و مسئولان اینگونه واحدها می‌گوییم که به‌جای پافشاری بر تصمیمات خود اقدام بر رفع نواقصشان کنند.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: ضرورت گسترش کارهای نظارتی در حوزه دامپزشکی، مباحث پخت و پز و نگهداری مواد غذایی، بازرسی مراکز اقامتی و غیره را در در دور دوم سفرهای تابستانی در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا شاهد تکرار تجربه تلخی که منجر به فوت 4 زائر عربستانی شد نباشیم.

رشیدیان بیان کرد: در این راستا تأکید شد که نظارت‌ها دقیق‌تر و شدیدتر باشند و این امید را داریم تا بتوانی در این ایام خدمتی شایسته و در خور شأن را مهمانان ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار