کد خبر: ۶۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷ 12 July 2015
مدیرکل استاندارد استان البرز از صدور اولین پروانه استاندارد تشویقی مایع دستشویی برای یک شرکت تولیدی مواد شوینده و بهداشتی دراین استان خبر داد.
فتانه شکرالهی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا فزود: استاندارد ملی ایران به شماره 18641 ویژگی ها و روش های آزمون مایع دستشویی را مشخص کرده و هر تولید کننده که بتواند مایع دستشویی خودرا مطابق با این استاندارد تولید کند، این پروانه را دریافت می کند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل مصرف فراوان مواد شوینده انتظار می رود برای اطمینان از کیفیت این مواد ،تولید کنندگان پیش از عرضه این محصول به اداره کل استاندارد مراجعه کرده و استاندارد مربوطه را دریافت کنند.

وی اظهار کرد: دراستاندارد ملی این محصول ویژگی ها، روش های آزمون، نمونه برداری،بسته بندی و نشانه گذاری مایعات و کف های مخصوص شستشوی دست بر پایه سورفکتانت های صناعی مشخص شده است.

شکرالهی تاکید کرد:اصلی ترین ویژگی های مایع دستشویی، حاوی مواد پاک کننده و مواد مرطوب کننده مناسب پوست دست،رایحه خوش و دلپذیر،میزان کف کنندگی و غلظت مناسب می باشد.

کاربرد علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید کننده به رعایت ضوابط ، موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است. 

مدیر کل استاندارد البرز گفت: تولید، توزیع و عرضه محصولات مشمول استاندارد اجباری بدون دریافت مجوز استاندارد ممنوع می باشد و شهروندان می توانند در صورت مشاهده مورد مذکور و موارد مشابه مراتب را جهت انجام اقدامات قانونی به این اداره کل اعلام نمایند. 

وی افزود: تلفن 1517 سامانه رسیدگی به شکایات این اداره کل در طول شبانه روز آماده دریافت شکایات و انتقادات مردم است و انتظار می رود در صورت مشاهده هرگونه تولید و عرضه کالاهای غیراستاندارد با سامانه مذکور ارتباط برقرار نمایند تا کارشناسان این اداره کل سریعا اقدامات لازم را به عمل آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار