رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی:
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: هفت پایگاه اورژانس 115 باید در این استان راه اندازی شود تا تعداد پایگاه ها در شهر و محورهای مواصلاتی به استاندارد کشور برسد.
کد خبر: ۶۰۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ 10 May 2018

به گزارش تابناک قم،دکتر محمد شهیدی افزود: درحال حاضر 21 پایگاه شهری، 18 پایگاه جاده ای و یک پایگاه هوایی دراستان قم فعال می باشد که از نظر تعداد پایگاه های شهری چهار و از نظر پایگاه جاده ای نیز سه پایگاه کمتر از استاندارد است.

وی اضافه کرد: طبق استاندارد کشور باید به ازای هر50 هزار تن درشهرها و به ازای هر 40 کیلومتر در جاده ها یک پایگاه اورژانس 115 فعال باشد.

وی گفت: همچنین درحال حاضر پنج پایگاه اورژانس در داخل بخش های پنج گانه قم فعال است که روستاهای تابعه را نیز پوشش می دهد.

استان قم دارای یک شهرستان و پنج بخش مرکزی، سلفچگان، جعفریه، کهک و خلجستان است.

طبق آخرین سرشماری در سال 95، جمعیت استان قم یک میلیون و 292 هزار تن می باشد.

شهیدی افزود: با توجه به تقسیم کاری که با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته، رسالت پایگاه های اورژانس مستقر در بخش ها، انتقال بیماران تصادفی به بیمارستان های سطح شهر است.

وی گفت: سال گذشته یک پایگاه شهری درحرم حضرت معصومه(س) راه اندازی شد که مجهز به یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس است و در آینده نیز یک ماشین برقی مجهز به برانکارد به این مجموعه اضافه می شود.

شهیدی از خیران خواست در راه اندازی پایگاه های اورژانس حوزه سلامت استان قم را یاری نمایند.

هم اکنون 40 دستگاه آمبولانس فعال، 10 دستگاه آمبولانس پشتیبان، 10 دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در پایگاه های اورژانس قم مستقر می باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار