رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر شهرستان یزد:
رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر شهرستان یزد، بزرگ‌ترین مشکل صنف طلا، جواهر استان یزد را قانون ظالمانه مالیات بر ارزش‌افزوده عنوان کرد.
کد خبر: ۶۰۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ 03 May 2018

رضا نوری زاده با اشاره به وضعیت نامطلوب صنعت طلا و جواهر در استان یزد، گفت: در حال حاضر کسادی بازار، رکود، ارزش‌افزوده و دیگر مشکلات برصنعت طلا و جواهر استان یزد سایه افکنده؛ چنانچه این مشکلات صنف طلاسازی را نسبت به دیگر صنف‌ها بیشتر تحت‌فشار قرار داده است.

وی بزرگ‌ترین مشکل صنف طلا، جواهر استان یزد را قانون ظالمانه مالیات بر ارزش‌افزوده عنوان کرد و افزود: این قانون بدون هیچ‌گونه بررسی کارشناسی با تصویب مجلس بر دست‌اندرکاران صنعت طلا تحمیل‌شده است؛ چنانچه که این قانون پدر صنف طلا و جواهر را درآورده است.

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر شهرستان یزد بابیان اینکه علاوه بر رکود اقتصادی که بر سر کلیه اصناف سایه انداخته است، در بازار طلا رکود شدیدی حاکم است، اظهار داشت: با توجه به گرانی طلا در روزهای اخیر مالیات ارزش‌افزوده نیز خودبه‌خود مشکلات ما را دوچندان کرده است و همچنین نبودن صنایع در گردش طلاسازی‌ها از دیگر پیامدهای مالیات بر ارزش‌افزوده است.

نوری زاده با اشاره به اینکه در شهرستان یزد بیش از دو هزار واحد طلاسازی و طلافروشی با رسته‌های مختلف وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به گرانی طلا در بازار میزان تقاضا به‌ویژه در سال جاری نیز کاهش‌یافته است؛ چنانچه در این راستا مردم به طلاهای آب‌شده که اجرت ساخت ندارند، روی آورده‌اند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه خوشبختانه طلای استان یزد به دلیل صداقت و یک رویی نسل‌های گذشته و کنونی، در کشور از مرغوبیت و برند بودن خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: استان یزد به‌عنوان قطب طلای کشور معروف شده است؛ چراکه طلای استان یزد از عیار و طرح‌های منحصربه‌فردی برخوردار است که در هیچ جای دنیا طلایی با چنین عیاری یافت نمی‌شود.

وی قاچاق طلا را از دیگر عوامل رکود بازار طلای کشور برشمرد و عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه، اکثر مردم به بدلیجات روی آورده‌اند که صد در صد این بدلیجات از خارج از کشور و به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شود؛ چنانچه معضل قاچاق در واردات طلا بر بازار طلای کشور تأثیر به سزایی داشته است.

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر شهرستان یزد در پایان قیمت سکه امامی طرح جدید را یک‌میلیون و 825 هزار تومان و قیمت سکه امامی طرح قدیم یک‌میلیون و 780 هزار تومان اعلام کرد و بیان داشت: تنها درخواست ما از مسئولین این است که صنعت طلا را در استان یزد دست‌کم نگیرند؛ به این معنا که اگر دولت دید خود را به صنعت طلا تغییر دهد در بسیاری از عرصه‌ها بسیار تأثیرگذار است؛ درصورتی‌که برخی از مسئولین درصدد این هستند که صنعت طلا را شغلی کاذب و زیادی در کشور جلوه دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار