مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس تاکید دارد که روستاهای نزدیک به شیراز نباید در سایه‌ی توسعه‌ی این کلانشهر قرار گرفته و از امکانات رفاهی محروم بمانند.
کد خبر: ۶۰۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 03 May 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا:«سید کمال پاک فطرت» پنجشنبه 13 اردیبهشت در بازدید از روستاهای منطقه‌ی کهمره سرخی بخش ارژن، بر ضرورت تداوم فعالیت‌های عمران روستایی در شهرستان شیراز تأکید کرد.

او گفت: بسیاری از روستاهای شهرستان شیراز در سایه توسعه شیراز قرار گرفته اند و محرومیت های مضاعف در این مناطق چندان به چشم نمی آید اما در عین حال بسیار بزرگ و ریشه دار است.

پاک فطرت گفت: علی‌رغم اقدامات فراوان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نظام اسلامی در مسیر آبادانی و رفع محرومیت روستاها، هم چنان غبار محرومیت بر چهره‌ی بسیاری از روستاها محسوس است و باید با اختصاص عادلانه‌ی اعتبارات و با برنامه‌ریزی و تداوم فعالیت‌های توسعه‌ای محرومیت را برای همیشه از چهره‌ی این مناطق پاک کرد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز هم گفت: نزدیکی این روستاها به شیراز موجب نشده که برنامه‌ریزی‌های توسعه روستایی در این مناطق مغفول بماند، ما همه تلاش خود را معطوف به شتاب توسعه در همه مناطق و در روستاهای دشت قره باغ و مناطق نزدیک به شیراز کرده ایم.

«مسعود صف‌شکن» فعالیت‌های انجام شده در واحد صدور سند شهرستان شیراز را یکی از فعالیت‌های شاخص دانست و از صدور تعداد 50 هزار 973 جلد سند مالکیت در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد که سال 96 بالغ بر 530 جلد سند مالکیت روستایی تنها در شهرستان شیراز صادر شده است.

صف‌شکن همچنین پرداخت 9 هزار 515 فقره تسهیلات مقاوم سازی از طریق بانک‌های عامل از سال 1387 تاکنون را یادآور شد و از نظارت بر ساخت و ساز و ارائه خدمات فنی برای 9هزار 655 باب منزل مسکونی ساخته شده در روستاهای شهرستان شیراز، خبر داد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز ادامه داد: تاکنون 2 هزار و 350 قطعه زمین در روستاهای شهرستان شیراز برای ساخت منازل مسکونی روستایی به متقاضیان واگذار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار