معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان شمالی خبر داد
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان شمالی از ویژه برنامه‌های برنامه‌های بقاع متبرکه خراسان شمالی در جشن نیمه شعبان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ 01 May 2018

حجت‌الاسلام  علی‌اکبر صفری در گفتگو با خبرنگاران در بجنورد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تشریح ویژه‌برنامه این ایام از آمادگی بقاع متبرکه امامزادگان برای برپایی جشن نیمه شعبان خبر داد و اظهار کرد: به‌صورت محوری سه  شب در پنج بقعه متبرکه امامزادگان استان ازجمله بقعه امامزاده سید عباس بجنورد، حمزه رضا شیروان و جعفر ابن احمد اسفراین به‌صورت ویژه‌برنامه جشن شعبانیه برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان شمالی با تأکید بر این‌که احیا داری این شب توصیه‌شده است افزود: در این شب علاوه بر مولودی خوانی و جشن، مراسم دعای ندبه نیز در پنج بقعه در سطح استان  برگزار می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت: اطعام نیمه شعبان در 11 بقعه در سطح استان فراهم‌شده است و ده ایستگاه صلواتی با محوریت بقاع متبرکه امامزادگان برنامه‌ریزی‌شده است.

صفری ادامه داد: در چند سال اخیر در خصوص وقف مهدویت تعدادی وقف نیز در شهرستان بجنورد و شیروان ثبت‌شده که مراسم نیمه شعبان از هزینه کرد این موقوفه انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در پنج بقعه متبرکه امامزادگان استان خیمه‌های معرفت برای پرسش و پاسخ مسائل شرعی و غرفه کودک نوجوان برپا می‌شود.

وی در پایان از طرح اجتماع بزرگ مهدویون در روز نیمه شعبان در ساعت 10 صبح همزمان در سراسر استان خبر داد و تصریح کرد: این مراسم به‌صورت ویژه از مسجد حجت ابن الحسن حدفاصل میدان شهید و کارگر در بجنورد آغاز و در بقعه متبرکه امامزاده سید عباس با برگزاری مراسم ویژه تا نماز ظهر و عصر همراه با اهدا جوایز و پذیرایی ادامه خواهد داشت.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار