رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم،
رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر تمهیدات ترافیکی صورت گرفته برای ورود زائران نیمه شعبان به مسجد مقدس جمکران گفت: چهار مسیر برای دسترسی و ورود زائران نیمه شعبان به رینگ جمکران تعریف شده است.
کد خبر: ۵۹۹۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ 01 May 2018

به گزارش تابناک قم، مجتبی سبحانی عصر دوشنبه در پایان چهل و پنجمین جلسه رسمی شورای شهر قم در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بلوار پیامبر اعظم (ص) مسیر اصلی پیش بینی شده جهت تردد خودروها به سمت این مکان مقدس است.

وی با بیان اینکه این مسیرها به گونه ای تعریف شده که کمترین گره ترافیکی را داشته باشیم، افزود: بلوار ولی عصر ( عج ) از سمت خیابان ظهور و شهرک قدس، بلوار ولیعصر، بلوار خلیج فارس، بلوار انتظار و همچنین آزاد راه کاشان شهرک لبن نیز از دیگر مسیرهای تعیین شده است.

وی افزود: 5 ایستگاه اتوبوس در 5 نقطه شهر زائران را به صورت رایگان به جمکران انتقال می دهند.

سبحانی با اشاره به تسطیح و آماده سازی 16 پارکینگ به مساحت 200 هکتار جهت استفاده زائران نیمه شعبان گفت: حدود 4 واحد از این تعداد پارکسوار متعلق به تولیت مسجد جمکران و بقیه برای شهرداری و مالکان دیگر است.

وی با اشاره به افزایش 60 هکتاری مساحت پارکسوارهای آماده شده برای این ایام فرخنده نسبت به سال گذشته افزود: از ظرفیت همه 8 منطقه شهرداری قم برای خدمت رسانی استفاده شده است.

سبحانی همچنین با اشاره به صدور مجوز برپایی 160 موکب و ایستگاه صلواتی در مسیر بلوار پیامبر اعظم و سایر مسیرها افزود: این ایستگاه ها کلیه مایحتاج زائران مانند آب خنک و غذا را تامین می کنند، و علاوه بر این موکب ها 9 ایستگاه عرضه مواد غذایی و آب و یخ هم در داخل جمکران وجود دارد که تمام ایستگاه های صلواتی را نیز پوشش می دهد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم ایجاد 1100 چشمه سرویس بهداشتی ثابت و سیار را از دیگر اقدامات خدماتی مدیریت شهری برای زائران نیمه شعبان دانست و افزود: 5 پایگاه گمشدگان نیز در درب های جمکران مستقر است که از طریق فضای مجازی به یکدیگر لینک و مرتبط هستند.

وی با اشاره آماده باش 23 اکیپ ثابت و سیار آتش نشانی، افزود: 17 اکیپ ثابت و 6 دستگاه موتور پیشرفته و مجهز به سیستم های حرارت خوان و اطفاء حریق استقرار دارند.

سبحانی با اشاره به پیش بینی 2 بوستان فدک و امام رضا (ع) برای اسکان زائران، افزود: برغم آماده بودن بوستان های مهدی، غدیر، علوی و نیایش ولی دو بوستان یاد شده از امکانات بیشتری برخوردارند و توصیه ما به زائران اقامت در این مکان ها است.

وی افزود: کلیه دستفروشان در مسیرهای ورود رفت و آمد زائران جمع آوری شده و طی دو روز آینده هیچ گونه دستفروشی را نخواهیم داشت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار