عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، با بیان اینکه هیچ یک از حقوق مادی و معنوی کارگران به خوبی ادا نمی‌شود، حمایت از کالای ایرانی را کمک به کشور و خرید کالای خارجی را خیانت دانست.
کد خبر: ۵۹۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 30 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر، عبدالرضا مصری ، گفت: با همه اعتقادی که به جامعه کارگری هست و همه دوست داریم برای حقوق مادی و معنوی کارگر قدم برداریم، اما متاسفانه چه دولت، چه کارفرما، چه مسئولین و مردم به دلایل مختلف در هیچ کدام از این دو حقوق به صورت جامع نتوانستیم حق را ادا کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از این دلایل به خاطر سهل انگاری نبوده است، ابراز داشت: همه ما در ایران مسئول وضع پیش آمده برای جامعه کارگری و کارفرمایی هستیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دو عنصر اصلی که به صورت تشکل مفید انقلاب بودند، جامعه کارگری و جامعه بازار بودند که چرخ اقتصاد را نگه می داشتند.

وی ادامه داد: به خاطر اینکه سیل بنیان کن و ضد تولید به کشور جاری است و بین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار کالای خارجی و ۱۵ تا ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود، متاسفانه شان و منزلت کارگر خارجی بالا می رود و زندگی آنها ارتقاء پیدا می کند نه کارگران کشور ایران.

مصری خرید کالای خارجی را خیانت دانست و گفت: شعار امسال حمایت از کالای ایرانی است با این چشم انداز که ۲۰ درصدنیازهای ۱۵ کشور همسایه را تامین کنیم که اگر چنین شد رابطه عرضه و تقاضای نیروی کار با رابطه تقاضا در مقابل عرضه کار تفسیر می شود.

وی تصریح کرد: اگر حاصل تلاشهای صورت گرفته در جامعه کارگری خریداری نشود اقتصاد کشور فشل می شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس ابراز داشت: اگر ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور یک جفت جوراب محصول کشور را خریداری کنند، تحول عظیمی رخ خواهد داد اما متاسفانه همین کالا نیز از چین تهیه می شود.

مصری تاکید کرد: در راستای حمایت از کالای داخلی باید دولت، مجلس، مسئولین و مردم وظایف خود را به درستی انجام دهند تا وضعیت جامعه کارگری تغییر یابد و این تغییر به یک تعصب و غیرت ملی نیاز دارد.

وی تاکید کرد: بدهکار خارجی ها نیستیم نباید اجازه واردات داده شود، متاسفانه پس از برجام واردات ما از کشور فرانسه ۲۰ برابر شده است این در حالیست که خود کشور فرانسه حتی ۱ درصد واردات نداشته است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یک کارگر برای اینکه شیرخشک فرزند خود را تهیه کند شبانه روز تلاش می کند، گفت: اگر قصد خرید دارید غیرت و تعصب داشته باشید که اگر کالای. ایرانی بخرید پیمانه شیرخشک فرزند یک کارگر ایرانی را پر کرده اید.

وی اشاره ای به تعریف نیروی کار در کشور داشت و افزود: متاسفانه در این تعریف آنقدر معانی مختلف از جمله شرکتی، قراردادی، پیمانی، رسمی و ... وجود دارد که هرکس مشغول به کاری شد همش دغدغه شغلی دارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار