مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با اشاره به تاریخچه و سوابق دیرینه خلیج فارس و تعلق همیشگی این خطه به ایرانیان، گفت: داغ و آرزوی تصرف و یا تغییر نام خلیج فارس برای همیشه تاریخ بر دل استعمارگران و ایادی استکبار گذاشته خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 29 April 2018

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر ولایتی روز یکشنبه در مراسم رونمایی از کتاب مصور 'خلیج فارس' در مرکز همایش های صدا و سیما باقدردانی از تولید این اثر ماندگار با موضوع خلیج فارس، اظهار کرد: درباره خلیج فارس و هربخش از ایران اسلامی هر اندازه کار و تلاش کنیم باز هم جار کار دارد و کم است .
ولایتی با اشاره به موضوعات و اهداف پشت پرده ایادی استکبار ،آمریکا و اسرائیل در تلاش برای تغییر نام این منطقه تصریح کرد: ماجرای تغییرنام خلیج فارس و تحریف آن توسط ایادی استکبار، فتنه انگیزی است و آنها باید این را بدانند که کاری بیهوده و گذرا کرده اند .
مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: از گذشته های دور و آنچه اسناد، تاریخ و پیشینه ایرانیان و بیان مورخان فارس و عرب نشان می دهد، خلیج فارس خطه متعلق به ایرانیان بوده و لاغیر .
ولایتی با اشاره به آثار و نوشته های یونانیان در این زمینه خاطر نشان کرد: در تمامی اسناد موجود بررسی شده ایرانی و عرب نام این خطه را با ' بحر فارسی ' و ' خلیج فراس' آورده و شناخته اند.
وی گفت: اطلاعات نقشه های موجود در موزه ها بویژه در خارج از کشور نیز حکایت از همین مهم دارد .
مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب با ذکر این سوال که چرا بیگانگان اینقدر روی این خطه و تغییر نام آن اصرار دارند،گفت: تغییرنام در واقع مقدمه ای بر تغییر هویت و ادعای مالکیت بر خلیج فارس است و جز این هیچ هدف دیگری در کار نیست .
به گفته ولایتی، ایادی استکبار هنوز هم بر تغییر نام و تسلط بر خلیج فارس اصرار دارند چرا که بنای آنها تسلط بر آسیای مرکزی و اقیانوس هند است .
وی تاکید کرد کسانی مانند سعودی ها که امروز درمورد خلیج فارس سخن می گویند در واقع بلند گوهای آمریکا ، رژیم صهیونیستی و انگلیس هستند که ایده استعمار و استبداد را دنبال می کنند.
ولایتی گفت: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته و حتی قوی تر و محکم تر از گذشته برنام خلیج همیشه فارس تاکید داشته و دارد و هیچگاه اجازه نخواهد داد کوچکترین تغییری در نام این خطه ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار