راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس در استان آذربایجان شرقی
امروز در گرم‌ترین روز تابستان در حالی که آفتاب‌ سوزان حضور در خیابان‌ها را دشوار کرده بود، اما مردم تبریز حضوری پرشکوه و باورنکردنی در راهپیمایی روز قدس داشتند.
کد خبر: ۵۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ 10 July 2015


راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس در استان آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور برگزار شد

امروز در گرم‌ترین روز تابستان در حالی که آفتاب‌ سوزان حضور در خیابان‌ها را دشوار کرده بود، اما مردم تبریز حضوری پرشکوه و باورنکردنی در راهپیمایی روز قدس داشتند.


اقشار مختلف مردم آذربایجان شرقی امروز با شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، اتحاد و همبستگی خود را به نمایش گذاشته و بار دیگر بر دفاع از ملت مظلوم فلسطین و نمایش قدرت اسلام تاکید و اعلام کردند که روز قدس انتفاضه جهان اسلام است.

در تبریز گروه های زیادی از مردم روزه دار حرکت خود را در قالب دسته جات و صف های منظم از مساجد ، خیابان های اطراف به سمت مصلای امام خمینی ره این شهر شروع کردند.

امروز در حالی که آفتاب سوزان حضور در خیابان‌ها را دشوار کرده بود، اما مردم تبریز حضوری پرشکوه و باورنکردنی در راهپیمایی روز قدس داشتند.

امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آوای پرخروش میلیون‌ها مسلمان و راهپیمایان روز جهانی قدس که آزادی قدس و نابودی رژیم صهیونیستی را فریاد زدند بر اندام دژخیمان صهیونیست لرزه انداخت و دل ملت مظلوم فلسطین را آرام کرد.

حمایت از فلسطین و اعلام برائت از رژیم اشغالگر قدس سمبلی از گرایش بشر به آزادی و آزادیخواهی است که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هوشمندانه اعلام کرد و امروز همه آزادیخواهان جهان در حمایت از عدالت فریاد می‌زنند و به پا می‌خیزند.

بسیاری از مردم و بخصوص دانش آموزان و دانشجویان پرچم های انتفاضه و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در دست داشتند و شعارهای "مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر داعشی و مرگ بر وهابی" سر دادند.

"وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد" ، "حکم خمینی گره اجرا اولا بیت المقدس گره آزاد اولا" ، "الله اکبر" و "فلسطین پیروز است اسراییل نابود است" از دیگر شعارهای مردم روزه دار تبریز بود.

تعدادی از مردم نیز پلاکاردهایی با نوشته های "ما را از تحریم نترسانید ما فرزندان رمضانیم"، "ملت ما بیدار است از فتنه گر بیزار است" و "مطیع امر رهبریم" در دست داشتند.

مردم تبریز امروز اوج همبستگی، همدلی و حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را به نمایش گذاشتند و با زبان روزه و در گرمای هوا و درست در ساعات اوج گرما به خیابان‌ها آمدند تا حماسه‌ای دیگر خلق کنند و در این حماسه، حمایت خود از مردم فلسطین و خشم و انزجارشان از رژیم غاصب صهیونیستی را به نمایش بگذارند.

روزه‌داران آذربایجانی از پیر و جوان و خردسال آمدند و در راهپیمایی روز قدس حضوری گسترده و باشکوه پیدا کردند تا تو ای قدس عزیز محکم و استوار بمانی و همچنان نمادی از مقاومت و ایستادگی مظلومان باشی.

برگزاری تئاتر خیابانی با محوریت حمایت از قدس در تبریز

به گزارش خبرنگار ما همزمان با آغازین ساعات راهپیمایی روز جهانی قدس در تبریز، مردم این شهر شاهد برگزاری تئاتر خیابانی در جنب عمارت شهرداری کلانشهر تبریز هستند.


این نمایش "فتح خون" نام دارد و توسط جمال ساقی نژاد از هنرمندان برجسته و موفق تئاتر تبریز طراحی و کارگردانی شده است که همزمان با راهپیمایی پرشور مردم تبریز، در روز جهانی قدس برگزار می شود و در آن 35 تن از بازیگران تئاتر تبریز حضور دارند.

این نمایش، اثری سمبولیک است که در آن مسایلی چون غزه، کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع فلسطین توسط نظامیان رژیم اشغالگر قدس، دفاع و مقاومت هوشیارانه مسلمانان لبنان و ... مورد توجه قرار گرفته است.

حاشیه‌های راهپیمایی مردم تبریز

راهپیمایی روز قدس امسال تبریز در مسیرهای 9گانه تبریز و از ساعت 10:30 آغاز و با تجمع راهپیمایی‌کنندگان در مصلای اعظم امام خمینی و با قرائت قطع‌نامه به پایان رسید.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی آذربایجان شرقی در یک اقدام ابتکاری پویش ضدصهیونیستی با نام باشگاه بین‌المللی دانش‌آموزی ضدصهیونیستی را در تبریز راه‌اندازی کردند که مردم سخنان قلبی خود علیه صهیونیسم را می‌نوشتند.

مردم روزه‌دار تبریز با نشاطی وصف‌ناپذیر در این راهپیمایی شرکت داشته و روزه‌داری و گرما، کوچک‌ترین تاثیری بر مشت‌های گره کرده آن‌ها نداشت.

شعار علیه رژیم صهیونیستی، حمایت از مردم فلسطین و دعا برای آزادسازی قدس شریف و پیروزی مسلمانان جهان در موج مبارزاتی که به راه افتاده، دائم از بلندگوهای دسته‌های محلات تبریز به گوش می‌رسید.

گروه‌های مختلف ورزشی به صورت نمادین با در دست داشتن پرچم حزب‌الله لبنان و نوجوانان و جوانان کاراته‌کار با لباس‌های متحدالشکل، همپای سایر شهروندان تبریزی در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.

در طول مسیر راهپیمایی صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی به ملت فلسطین نیز مستقر شده بود.

شرکت گسترده مردم تبریز همراه خانواده‌‌های‌شان به خصوص کودکان خردسال خود که با در دست داشتن سنگ، پرچم حزب‌الله لبنان و پیشانی بندهایی که به سرهای‌شان بسته شده بود، تمام راهپیمایان و عکاسان خبری را به خود جلب کرده بود.

عکاسان و خبرنگاران تبریزی نیز از نخستین ساعات آغاز راهپیمایی روز قدس در تبریز در محل‌های برگزاری راهپیمایی حضور داشتند تا این حماسه باشکوه و استکبارستیزی مردم را به تصویر بکشند.

اقلیت‌های دینی از جمله ارامنه آذربایجان نیز در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت داشتند، حضور برخی به اتفاق تمام اعضای خانواده اعم از فرزندان و پدربزرگ و مادر بزرگ از جمله نکات بارز این مراسم بود.

مردم ولایت‌مدار تبریز معتقد بودند زیاده‌خواهی غرب در مذاکرات و حمله آل سعود به یمن از جمله انگیزه‌های بود که امسال راهپیمایی روز جهانی قدس باشکوه‌تر و با نشاط‌تر برگزار شد.

پلاکاردها و نوشته‌های مبنی بر ما تا آخر ایستاده‌ایم در دستان راهپیمایی‌کنندگان از همه بیشتر به چشم می‌خورد، مردم شعار می‌دانند ما را از تحریم نهراسانید تا آخر ایستاده‌ایم.

گزارش های رسیده از سایر شهرستان های استان آذربایجان شرقی نیز حاکی از آن است که مردم سراسر این استان در راهپیمایی روز جهانی قدس به شکل باشکوهی شرکت کرده و برای آزادی قدس شریف از چنگال رژیم منحوس اسراییل، شعار سر داده و دعا کردند.

بر اساس این گزارش؛ راهپیمایی های مردم آذربایجان‌شرقی با قرائت قطع نامه پایانی به کار خود پایان داد.

محوری ترین شعار روز جهانی قدس امسال با توجه به شرایط موجود فریاد وحدت امت اسلام علیه جاهلیت مدرن و کودک کشی از غزه تا یمن است.

در 16 مرداد سال 1358 پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای رژیم صهیونیستی امام خمینی (ره) در ابتکار ماندگار از مسلمانان جهان خواست با انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، همبستگی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین به نمایش بگذارند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :