رئیس اداره ورزش و جوانان فاروج گفت: تخصیص اعتبارات سه طرح استخر، سالن ورزشی چند منظوره تیتکانلو و روستای خیرآباد این شهرستان 100 درصد است.
کد خبر: ۵۹۶۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 27 April 2018

علی اکبر کیوان جمعه در گفت و گویی اظهار کرد: برای سه طرح استخر ورزشی، سالن چند منظوره تیتکانلو و سالن ورزشی روستای خیرآباد در مجموع 16 میلیارد ریال تخصیص یافت که 2 طرح امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: از اعتبارات ملی، 10 میلیارد ریال برای استخر فاروج تخصیص یافته است و این طرح نیاز به 10 میلیارد ریال دیگر دارد که در صورت تخصیص به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
وی گفت: استخر فاروج نیز 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کیوان اعتبار تخصیص یافته برای سالن ورزشی خیرآباد را چهار میلیارد ریال و سالن یکهزار و 200 متری چند منظوره تیتکانلو را هم 2 میلیارد ریال عنوان کرد.
رئیس اداره ورزش و جوانان فاروج افزود: با اختصاص اعتبار از منابع سال 97، سالن چند منظوره تیتکانلو آماده بهره برداری می شود.
وی گفت: کف پوش و گرماتاب سالن ورزشی روستای یام هم تامین شده و تنها بخش باقی مانده برای تکمیل این طرح تامین امتیاز آب و برق است.
ساخت استخر فاروج از مصوبات دور دوم سفر هیات دولت نهم است که این طرح در سال 89 کلنگ خورد و قرار بود دو ساله به بهره برداری برسد اما تاکنون با50 درصد پیشرفت فیزیکی ناتمام مانده است.
سالن ورزشی روستای خیرآباد از محل اعتبارات تبصره 22 ماده 180قانون مقرر شد در پنج روستای کانون جمعیت سالن ورزشی ساخته شود که نخستین طرح از این محل اعتباری، در روستای خیرآباد در سال 93 کلنگ زنی شد.
این سالن به مساحت یکهزار و500 متر مربع در حاشیه جاده این روستا و در مجاورت بوستان آن ساخته می شود.
مراسم کلنگ زنی ورزشگاه چند منظوره شهر تیتکانلو هم در دهه فجر سال 94 به مساحت یکهزار و 280 متر مربع و با ظرفیت 500 تماشاگر در مجموعه ورزشی این شهر انجام شد.
هم اکنون سرانه فضای ورزشی در خراسان شمالی 49 صدم مترمربع و میانگین کشوری این شاخص 1.2 دهم متر مربع بوده که این شاخص کمتر از استاندارد است.
این در حالیست که شهرستان فاروج بدون داشتن فضای ورزشی مهمی چون استخر، دارای بیشترین سرانه فضای ورزشی با افزون بر یک متر مربع در سطح استان و در شمار شهرستان های دارای رتبه در این شاخص است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار