آیین روحانی و با عظمت دومین شب قدر، همزمان با شب شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) ، شب گذشته با حضور گسترده مردم مومن و روزه دار شهرستان کوثر در مساجد مناطق شهری و روستایی این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 08 July 2015

به گزارش ایرنا ، شرکت کنندگان در این آیین معنوی با قرائت دعای جوشن کبیر ، افتتاح ، فرج و همچنین تلاوت سوره های قدر ، روم و عنکبوت به راز و نیاز با خالق یکتا پرداختند.

مردم مومن شهرستان کوثر با شب زنده داری و راز و نیاز با خداوند متعال و اقامه نماز ، ضمن دعا برای تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) از خالق بی همتا طلب بخشش کردند.

هیات های مذهبی و دسته های سینه زنی و زنجیر زنی نیز شب گذشته در محل مسجد جامع عزاداری کردند و مردم شیعه و ولایتمدار شهرستان با حضور در این محل و اقامه عزای نخستین یار پیامبر (ص) اشک ماتم ریختند.

نوحه خوانی با حضور مداحان اهل بیت (ع) و سینه زنی و سوگواری از دیگر برنامه های وی‍ژه آیین دومین شب قدر در کوثر بود که با حضور گسترده مردم این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، همچنین همزمان با شب شهدت امیرالمومنین و با هدف ترویج و تعمیق فرهنگ حیات بخش قرآن کریم و به همت اداره بنیادشهید و امور ایثارگران کوثر ، مراسم گلشن وحی در جمع صمیمی قاریان و حافظان کلام وحی برگزار شد.

در این آیین که در مسجد امام حسن عسگری (ع) شهر گیوی برگزار شد اهالی و جمعی از مسوولان حضور داشتند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کوثر هدف از برگزاری این محفل معنوی را ترغیب هر چه بیشتر جوانان به سمت این کتاب آسمانی و آشنایی با آموزه های دینی دانست.

در این برنامه معنوی حافظ کل قرآن کریم و پس از آن قاریان برتر آیاتی از کلام وحی را تلاوت کرده و گروههای تواشیح نیز به اجرای برنامه پرداختند.

در این آیین از قاریان و حافظان برتر تجلیل شد.

شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در 85 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار