مدیر کل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: امسال تعداد تلفات تصادفات رانندگی در استان کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 08 July 2015

به گزارش ایرنا بهزاد ولی زاده افزود: در سه ماهه اول سالجاری 37 نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این میزان در مقایسه با 49 نفر مدت مشابه سال گذشته 4/24 درصد کاهش نشان می دهد.

وی بیان کرد: از این تعداد کشته 24 نفر مربوط به حوزه برون شهری، هفت نفر مربوط به جاده های روستایی و شش نفر مربوط به حوزه درون شهری می باشد.

وی با اشاره به مصدوم شدن تعداد یک هزار و 121 نفر طی این مدت ادامه داد: از این تعداد مصدوم 790 نفر مرد و 331 نفر زن هستند که تعداد مصدومان در مقایسه با سه ماه اول سال گذشته تغییری نداشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: مصدومان تصافات به خصوص کودکان به علت عوارض باقیمانده از تصادف دچار معلولیت های دایمی از قبیل قطع نخاع و به دنبال آن فلج اندام ها می شوند که مسائل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی آنها حتی از مرگ و میر هم بیشتر است.

ولیزاده بیان کرد: عامل اصلی بیشتر موارد این نوع صدمات در کودکان، بی احتیاطی والدین این بچه ها است که اغلب کودکان را در صندلی جلو در آغوش می نشانند و با کوچکترین تصادفات به علت برخورد سر کودکان با داشبورد یا شیشه جلوی ماشین صدمات جبران ناپذیر مغزی برای آنها ایجاد می شود.

انتهای پیام /
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار