قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل
اولین اجلاس وزیران علوم، فناوری و نوآوری جنبش عدم تعهد از سوم تا 5 اسفندماه سال جاری و با شعار علم، فناوری و نوآوری برای توسعه در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹ 20 February 2015

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رییس مرکز همکاری های بین المللی وزارت علوم با یادآوری برگزاری اجلاس وزیران علوم، فناوری و نوآوری جنبش غیرمتعهدها در تهران گفت: با برگزاری این اجلاس ، تهران به مرکز رفت و آمد سیاستگذاران علم و فناوری این کشورها تبدیل می شود .

به گزارش ایرنا، حسین سالار آملی روز جاری (چهارشنبه) در نشستی خبری گفت: علیرغم آن که در اجلاس های گذشته جنبش عدم تعهد اشاره های مختلفی به موضوع علم و فناوری شده بود اما حرکت مستقلی در این زمینه صورت نگرفت تا این که جمهوری اسلامی ایران پرچمدار همکاری های علمی و فناوری این جنبش شد.

اولین اجلاس وزیران علوم، فناوری و نوآوری جنبش عدم تعهد از سوم تا 5 اسفندماه سال جاری و با شعار علم، فناوری و نوآوری برای توسعه در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

به گفته قائم مقام وزیر علوم ، نمایندگان 58 کشور و 9 نهاد علمی و بین المللی در اجلاس تهران حضور دارند که از این میان 31 کشور در سطح وزیر در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

به گفته سالار آملی ، نهادهای علمی بین المللی از جمله عرب لیگ، مرکز تئوری فیزیک عبدالسلام، آیسسکو، اتحادیه آفریقا، بانک توسعه اسلامی از جمله نهادهای بین المللی حاضر در اجلاس تهران هستند.

تمامی وزرای علوم شرکت کننده در اجلاس تهران به طور جداگانه با محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دیدار خواهند کرد و سایر کشورهایی که در سطح معاونین در اجلاس تهران حضور یافته اند نیز دیدارهایی با معاون پژوهشی، معاون آموزشی و معاون دانشجویی وزیر علوم درباره پروزه های مشترک علمی، اعطای بورس تحصیلی و تبادل استاد و دانشجو دیدار خواهند داشت.

رییس مرکز همکاری های بین المللی وزارت علوم اظهارداشت: انتظار داریم که یکی از دستاوردهای اجلاس تهران بین المللی شدن آموزش عالی کشور باشد.

وی هدف از بین المللی شدن آموزش عالی کشور را جذب دانشجویان خارجی، انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک و تبادل استاد و دانشجو با سایر کشورها عنوان کرد.

توسعه همکاری های جنوب ـ جنوب برای توسعه پایدار، توسعه دیپلماسی علم و فناوری، حضور و مشارکت زنان و جوانان در توسعه علم از جمله اهداف و محورهای برگزاری اجلاس وزرای علوم غیرمتعهدها در تهران است.

سالار آملی خاطرنشان کرد: در روز سوم اسفندماه کارشناسان ارشد و در سطح معاونین بر روی بیانیه تهران کار خواهند کرد که در طول هشت ماه گذشته و در دبیرخانه جنبش عدم تعهد درباره آن بحث و گفت و گو شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار