گرمای بالای 50 درجه یکی دو روز اخیر مشکلات عدیده ای برای شهروندان دهلرانی ایجاد کرد و 350 نفر را به علت گرمازدگی راهی مراکز درمانی کرد.
کد خبر: ۵۹۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶ 07 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،از آغاز هفته جاری گرمای هوا در شهرستان دهلران به حدی افزایش یافته که کولرها در دهلران نای نفس کشیدن نداشتند و بارها برق منازل مردم قطع شده است.

شدت گرما موجب نوسانات شدید برق در مناطق روستایی و شهری شد و وسایل خنک کننده نیز خسارات دیدند و بیش از 150 کنتور برق در این شهرستان دچار سوختگی شد.

این گرما در چند سال گذشته بی سابقه بود و موجب شد تا مردم دهلران خانه نشین شده و حتی فعالیت کسب و کار بازاریان نیز با مشکل مواجه شود.

مردم مرزدار و روزه دار دهلران این روزها مجبورند بسیاری از فعالیت های خود را رها کرده و برای نجات از گرمای بالای 50 درجه در خانه بمانند، بسیاری از شهروندان دهلرانی و بویژه افراد مسن دچار گرمازدگی شده و راهی مراکز درمانی ها شدند.

علاوه بر گرمای طاقت فرسای این روزهای دهلران پدیده گرد و غبار نیز مزید بر این علت شده و زندگی روزانه مردم توام با گرما و گرد و خاک سخت و دشوار شود.

گرمای هوای موجب شد میوه فروشان در بازارچه میوه و تره بار این شهر متضرر شده و میوه های شان خراب و کسب و کار آنها با مشکل مواجه شود.

در این راستا و با توجه به شدت گرما و مشکلات آن برای شهروندان دهلرانی عصر روز دوشنبه نشست ستاد بحران دهلران به ریاست فرماندار و حضور سایر اعضا برگزار شد.

فرماندار دهلران در این نشست با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه ها عضو ستاد بحران شهرستان گفت: ارگان های خدمات رسان باید در زمینه خدمات رسانی به مردم بدون کوچکترین وقفه اقدام کنند.

امیدعلی سبزی افزود: در شبانه روز گذشته شدت گرما به حدی بود که نوسانات برق مشکلاتی را برای خانواده ها در خصوص وسایل سرمایشی ایجاد کرد.

وی بر نقش صدا وسیما و رسانه های جمعی در این زمینه تاکید کرد و گفت: گرمای بالای 50 درجه ضرورت خدمات رسانی به شهروندان توسط دستگاه های خدمات رسان را در ساعات اوج گرما دو چندان می کند.

سبزی بر ضرورت آمادگی کامل شبکه بهداشت و درمان و مراکز بهداشتی و درمانی ، آورژانس و امداد جاده ای برای ارایه خدمات به مردم تاکید کرد.

مدیر هواشناسی دهلران نیز اظهار کرد: گرمای هوا در این شهرستان مرزی از 48 تا 51 درجه در نوسان است.

محمد پاریاب با اشاره به اوج گرمای 51 درجه در شهرستان گفت: این گرما ناشی از توده هوایی بوده که از روز جمعه همراه با گرمای شدید، باد و گرد و خاک و رطوبت بالای 30 درصد وارد استان شده و شهرستان را تحت پوشش قرار داده است.

وی افزود: امروز نیز هوای شهرستان 45 درجه سانتگیراد است و در ماه گذشته در طول یک هفته دمای هوای این شهرستان بین 48 تا 49 درجه سانتیگراد رسیده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان دهلران نیز گفت: 350 نفر از همشهریان در این هفته بعلت گرمازدگی به مراکز بهداشتی و درمانی بخش خصوصی و بیمارستانی شهرستان مراجعه کرده و درمان شده اند.

عبدالصاحب شریفی افزود: با بسیج همه امکانات در این روزها تمام افرادی که دچار گرما زدگی شدند پذیرش و از بیماران تا رفع علایم گرمازدگی در مراکز درمانی نگهداری شد.

وی تاکید کرد: مراکز درمانی، داروخانه ها و کادر پزشکی آماده ارائه هرگونه خدمات به بیماران دچار گرمازدگی و تنفسی ناشی از گرد و خاک هستند.

شریفی اضافه کرد: سالمندان، کودکان، زنان حامله و بیماران تنفسی این روزها در خانه هایشان بمانند و بیماران آسمی و تنفسی در صورت خروج از خانه از ماسک های فیلتر دار استفاده کنند.

مدیر منابع طبیعی دهلران نیز از آمادگی پرسنل این اداره برای هرگونه شرایط احتمالی بحرانی خبر داد و افزود: در این مدت 20 درصد آبیاری درختان و پارک ها افزایش یافته است.

تورج کرمی گفت: همچنین با استفاده از هشت دستگاه تانکر سیار حجم آبیاری درختان و پارک های تحت حفاظت را افزایش دادیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار