مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: ارتباط بارش‌ باران اخیر تهران با بارور‌سازی ابر‌ها کذب است.
کد خبر: ۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲ 18 February 2015

احد وظیفه در گفت‌و‌گو با تسنیم با بیان اینکه بارورسازی ابر‌ها امری اجرایی و عملیاتی است، اظهار داشت: بارورسازی ابر‌ها باید پس از تحقیقات علمی با وجود تجهیزات و در زمانی که سامانه بارشی وجود دارد، صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه اینگونه پروژه‌ها بدون کار علمی و بررسی نتیجه مطلوب ندارد، گفت: بارور‌سازی ابر‌ها پتانسیل 15 درصدی افزایش بارش باران را دارد و خود به تنهایی بدون وجود سامانه بارشی باعث بارش باران نمی‌شود.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان این‌که بارورسازی ابر‌ها هزینه بسیاری به همراه دارد، افزود: چنانچه این اقدام در مناطقی که سامانه وجود نداشته باشد، انجام گیرد خود تأثیرات منفی به دنبال داشته و مشکل‌ساز است.
وظیفه با بیان این‌که بارورسازی ابر‌ها در مناطق کویری و حتی خوزستان با وجود شرایط اقلیمی اصلاً جوابگو نیست، اظهار داشت: ارتباط بارش‌ باران اخیر تهران با بارور‌سازی ابر‌ها کذب است چراکه بارش تهران بر اثر سامانه بارشی بوده است .


عراق، سوریه و شمال عربستان منبع گرد و خاک است
وی ادامه داد: اکنون عراق، سوریه و شمال عربستان منبع گرد و خاک است که این گرد و خاک به سمت خوزستان و برخی مناطق کشور ما کشیده می‌شود که در این خصوص بارورسازی ابرها هیچ فایده‌ای ندارد.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: ثلث آلودگی‌های کشور در تهران است و به نظر بنده به دلیل ذرات کمتر از 2.5 میکرونی که در پایتخت شاهدیم بارورسازی ابر‌ها کار اشتباهی است و اگر قرار است این امر صورت گیرد باید با تحلیل و استفاده از تجربه دیگر کشور‌ها انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار