شهردار آبادان:
شهردار آبادان گفت: همکاری دستگاههای اجرایی با ما در ایام نوروز بسیار ضعیف بود و ما را دست تنها گذاشتند.
کد خبر: ۵۸۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰ 09 April 2018

حسین حمیدپور افزود: به رغم الزام دستگاههای اجرایی از سوی فرماندار آبادان در جهت کمک به شهرداری برای جمع آوری زباله ها از سطح خیابانها و معابر در ایام نوروز، تنها پالایشگاه با ما همکاری کرد و دیگر دستگاه ها هیچگونه همکاری با ما نداشتند.

وی با اشاره به مواجه شهرداری با مشکلات مالی گفت: بر این اساس کار رنگ آمیزی تمامی جداول ضروری به نظر نمی رسید ضمن آنکه در بحث جمع آوری زباله ها و نظافت شهری نیز به دلیل وجود کمبودها به خصوص در بحث ماشین آلات خدمات شهری نیز با مشکل جدی مواجه بوده و هستیم.

وی با بیان اینکه قصدمان حرکت به سمت مکانیزه کردن ماشین آلات خدمات شهری است، اظهار کرد: به دلیل فرسوده شدن ماشین آلات در یک دهه گذشته باید امسال به سوی بهبود وضعیت خودروها پیش برویم.

شهردار آبادان تصریح کرد: در گفتگویی که با مسئولان سازمان منطقه آزاد داشتیم درباره خرید ماشین آلات خدمات شهری قول مساعد داده شد که امیدوارم این مسئله شکل عملی به خود بگیرد.

حمید پور گفت: موضوع تفکیک از مبداء نیز از دیگر مواردی است که باید در سال جدید به طور جدی دنبال و انجام شود.

وی افزود: متاسفانه شهروندان در بحث نخاله های ساختمانی مشارکت خوبی با شهرداری ندارند و تنها نخاله های ساختمانی را برای مدتها در محل ساختمان سازی باقی می گذارند بلکه پس از جمع آوری نیز آنها را در حاشیه رودخانه ها و هر جای خالی دیگری که دستشان برسد تخلیه می کنند.

وی اظهار کرد: درصددیم تا با دعوت از دارندگان ماشین های نخاله بردار و کد بندی آنها، از آنها در پروژه های ساخت و ساز بهره بگیریم و آنانی که قصد ساختمان سازی دارند باید در زمینه سپردن کار نخاله برداری با بهره گیری از این خودروها به شهرداری ضمانت دهند.

اسکان ۱۰۰ هزار در کمپها و چادرهای شهرداری

شهردار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود از اسکان ۱۰۰ هزار نفر مسافر نوروزی در چهار کمپ شهرداری در ایام نوروز خبر داد و گفت: این تعداد مسافر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش دو برابری را نشان می دهد.

به گفته حمید پور، اصفهان، تهران و فارس سه استانی بودند که بیشترین حجم مسافران نوروزی را تشکیل می دادند.

وی افزود: از پنجم تا ۱۳ فروردین ماه امسال ۶۰۰ مسافر از خدمات گردشگری شهرداری با بهره گیری از دو دستگاه اتوبوس و چهار دستگاه مینی بوس استفاده کردند، در این بازدیدها که از امکان دیدنی و تاریخی شهر انجام شد کارشناسان میراث فرهنگی توضیحات لازم را برای گردشگران ارائه کردند.

وی، استقبال بسیار خوب مسافران و شهروندان از دو شناور گردشگری در رودخانه بهمنشیر با ظرفیت مجموع ۸۰ نفر را یادآور شد و اظهار کرد: در ایام نوروز جشن های محله ای در ۱۰ منطقه شهری برگزار شد ضمن آنکه جشن عیدانه شامل اجرای موسیقی، تئاتر و مسابقه خانوادگی در طول ایام در محوطه باز مقابل تالارمهر به اجرا در آمد.

حمید پور از برگزاری مسابقات ورزشی در سطح پارکها، راه اندازی دو ایستگاه از من بپرس همراه با توزیع ۲۵ هزار بروشور و نقشه راهنمای شهری و حضور دلقک های درستکار در سطح پارکها به منظور ترویج فرهنگ رعایت نظافت شهری به عنوان دیگر برنامه های اجرا شده در ایام نوروز خواند و تصریح کرد: در ایام نوروز حجم زباله های تولید شده نسبت به روزهای عادی افزایش یافت به طوریکه در یک روز نیروهای خدماتی ما تا ۲۹۰ تن زباله را از سطح مناطق چهارگانه شهری جمع آوری کردند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار