مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل گفت: مراکز نیکوکاری این استان با رویکرد کنترل و کاهش فقر نیاز مستمندان را شناسایی می کنند.
کد خبر: ۵۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 07 July 2015

بهروز زلالی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: ۲۶ مرکز نیکوکاری در استان فعال است که بیشتر در مساجد فعال هستند و به دنبال احصا نیازهای مستمندان و خانواده های نیازمند اقداماتی را در دستور کار قرار داده اند.

وی افزود: از جمله اینکه نیازهای خانواده های نیازمند هر محله توسط مراکز نیکوکاری احصا می شود و در ادامه کمک های مردمی و خیرین جذب شده و به این خانواده ها اختصاص می یابد.

مدیر کل کمیته امداد استان تاکید کرد: مراکز نیکوکاری به دنبال فقر زدایی منطقه ای و محلی است و به عنوان مثال اگر مبلغی کمک مردمی در یک محله جمع آوری شد صرف تامین نیاز ساکنان همان محل می شود.

زلالی در عین حال احصای نیازها را با هدف کمک به تکمیل بانک اطلاعاتی مددجویان کمیته امداد دانست و گفت: ما برای هر تک تک مددجویان تمامی مشخصات و اطلاعات را احصا کردیم و بر اساس آن کمک های خود را تخصیص می دهیم.

وی جلب مشارکت خیرین را از دیگر کارکردهای مراکز نیکوکاری عنوان کرد و افزود: این مراکز بیشتر مردمی بوده و می تواند با دلیل ارتباط گسترده با آحاد مردم مهمترین نیازهای احصا شده را در اختیار افراد پردرآمد و خیر قرار دهد.

مدیر کل کمیته امداد استان با تاکید به محدودیت های اعتباری این نهاد اجرایی در تامین نیاز مددجویان اضافه کرد: مراکز نیکوکاری بازوهای همیار کمیته امداد است و در راستای توسعه مشارکت مردمی ایجاد می شود.

زلالی افزود: ۹ درصد جمعیت استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد است و در صورتی که مشارکت های مردمی را نداشته باشیم در تامین نیازمندی خانواده های تحت پوشش دچار مشکل خواهیم شد.

وی خواستار همکاری و همدلی ریش سفیدان محلات با مراکز نیکوکاری شد و گفت: انتظار می رود بزرگان و خیرین هر محله نسبت به توسعه فعالیت این مراکز مشارکت داشته باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار