رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان سال جدید را "سال گسترش گستره جامعه هدف و مخاطبین تئاتر در خوزستان" نامید.
کد خبر: ۵۸۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ 31 March 2018

محمد یاقوت‌پور در گفت‌و‌گو با ایسنا ـ منطقه خوزستان، گفت: روز هفتم فروردین در ایران با نام روز جهانی تئاتر شناخته می‌شود و بهانه‌ای است تا این هنر قدسی عزیز شمرده شده و هنرجویان این رشته ارج ببینند.

وی افزود: انجمن هنرهای نمایشی خوزستان تصمیم گرفت تا فارغ از شعر و شعار متداول در پیام‌های این روز و ضمن سپاس از تمامی خانواده محترم تئاتر خوزستان که در سال ۹۶ با برگزاری بیش از 30 رویداد و جشنواره و همایش استانی و منطقه‌ای و ملی و برگزاری ورکشاپ‌های تخصصی و اجرای بیش از صد تئاتر فاخر در ۲۵ شهر دارای دفتر فعال انجمن در استان سالی پرنشاط را پشت سر بگذارد.

او ادامه داد: در پایان سال نیز با رونمایی از چهار رویداد مهم با حضور وزیر محترم فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی تحت عناوین اولین کتاب جامع هنرهای نمایشی استان در صد صفحه، اولین کتاب دیجیتال نمایشنامه‌های استان با حدود ۳۰۰ نمایشنامه از بیش از ۵۰ نویسنده بومی استان، اولین تقویم هنری سال ۹۷ تئاتر استان با همراهی شورای راهبردی تئاتر استان و همچنین رونمایی از فراخوان اولین سمینار ملی ظرفیت های نمایشی جام زندگی توانستند نظر وزیر محترم را در نگاشتن نام خوزستان به عنوان قطب تئاتر جنوب غرب کشور جلب کنند.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان خاطرنشان کرد: با لزوم توجه مجدد بر شعار سال گذشته تئاتر خوزستان مبنی بر "استمرار آموزش، تولید فاخر و تبادل اجرایی" سال ۹۷ را با تاکید بر حفظ مخاطب و تماشاگر فعلی تئاتر با ایجاد کانال‌های ارتباطی صحیح و سازماندهی و برنامه‌ریزی جهت اطلاع‌رسانی تمام اجراهای نمایشی فاخر سال جدید را شروع کنیم. هدف دیگر تاکید بر گام نهادن در جهت جلب مخاطب جدید که قطعا رونق تئاتر فاخر و مفهمومی وابسته به حضور فعال و افزون بر پیش مخاطب و تماشاگر حرفه‌ای تئاتر است.

یاقوت پور اظهار کرد: در سال جدید باید ساخت و تعمیر و تجهیز سالن‌ها و پلاتوهای نمایش استان و تحقق تفاهم‌نامه ساخت 10 پلاتو مابین وزارتخانه و استانداری را پیگیری کنیم که این امر نیز با تکریم و ارج نهادن به خانواده گسترده تئاتر فعلی استان و ایجاد زمینه حضور مجدد پیشکسوتان تئاتر خوزستان میسر می‌شود. همچنین باید برنامه‌ریزی دقیقی نیز در جذب و تعلیم هنرجوی جدید در راستای ایجاد نسل نو و با انگیزه تئاتری و تولید فکر جدید در راستای دمیدن روح تازه به پیکر مقدس تئاتر صورت پذیرد.

او سال ۹۷ تئاتر خوزستان را "سال گسترش گستره جامعه هدف و مخاطبین تئاتر در خوزستان" نامید و گفت: امیدوارم که با جذب مخاطب جدید در کنار برنامه‌ریزی دقیق جهت حفظ مخاطبان فعلی به عنوان رکن سوم تئاتر بتوانیم گام مهمی در راستای رونق بخشی به تئاتر فاخر و دغدغه‌مند خوزستان برداریم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار