مدیر گروه سلامت دانشکده علوم پزشکی آبادان:
مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشکده علوم پزشکی آبادان از کشف و معدوم سازی حدود دو تن مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در طرح سلامت نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۵۸۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 30 March 2018

جعفر ربیحاوی ضمن اشاره به انجام پایش و بازرسی فنی چهار هزار واحد صنفی حساس در این طرح گفت: حدود دو هزار کیلوگرم موادغذایی شامل مواد پروتئینی، لبنیات، کنسرو ، کمپوت و غیره که تاریخ مصرف آنها گذشته بود به همت کارشناسان بهداشت محیط از مدار توزیع خارج شد.

وی افزود: به دنبال تشدید نظارت ها و بازدیدهای کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، مواد فاسد کشف شده از چرخه مصرف انسانی خارج و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

ربیحاوی اظهار کرد: همچنین در این بازده زمانی، هزار و ۵۰۰ مورد عوامل کیفی در مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی با تجهیزات پرتابل مورد سنجش قرار گرفته شد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: به ۱۳ مورد شکایت ثبت شده در سامانه ۱۹۰ کشوری نیز رسیدگی شد.

ربیحاوی از مصرف کنندگان خواست تا در هنگام تهیه موادغذایی به اطلاعات درج شده بر روی کالا دقت و موارد مشکوک را به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند.

 

منبع: مهر

برچسب ها: مواد غذایی فاسد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار