در 6 روز اول سال جدید انجام گرفت
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی از اقامت 209 هزار و 650 نفر در مراکز اقامتی استان در شش روز نخست نوروز 97، خبر داد.
کد خبر: ۵۸۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 28 March 2018
 
مرتضی آبدار ضمن بیان این خبر، اظهار کرد: آمارهای ارائه شده به دبیرخانه ستاد اجرائی خدمات سفر استان نشان می‌دهد که تا پایان روز ششم فروردین بازدید گردشگران از بناهای تاریخی استان هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین به رشد 12 درصدی اقامت‌ها در مراکز اقامتی استان طی شش روز نخست فروردین 97، اشاره کرد و گفت: با توجه به اتمام دور نخست سفرهای نوروزی، طی شش روز اول سال 209 هزار و 650 گردشگر در مراکز اقامتی استان اعم از هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، ستادهای اسکان فرهنگیان و ... مستقر شدند.
 
آبدار در ادامه با بیان این‌که شمار خودروهای عبوری از این استان نیز در مرحله اول سفرهای نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 22 درصد افزایش همراه بوده است، افزود: جاده‌های آذربایجان شرقی با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین مساعد بودن شرایط جوی در نوروز 97، یکی از مسیرهای اصلی تردد گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی بوده است؛ به‌طوری که تا پایان روز ششم فروردین هفت میلیون و 500 دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی استان تردد داشته است.
 
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی با تاکید به این‌که اماکن تاریخی و موزه‌های استان در چند روز اخیر با استقبال چشمگیر گردشگران نوروزی مواجه بوده است، ادامه داد: طبق آمار احصا شده توسط ستاد اجرایی خدمات سفر استان، بازدید از جاذبه‌های گردشگری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد هفت درصد همراه بوده است، به‌طوری‌که در شش روز نخست سال 97، 893 هزار و 751 نفر از این اماکن بازدید کرده‌اند.
 
آبدار در پایان، به نظارت مستمر تیم‌های نظارتی ستاد اجرایی نوروز استان بر عملکرد مراکز خدماتی تاکید کرد و گفت: تیم‌های نظارتی ستاد اجرایی نوروز استان، طی روزهای اعلام شده، از مراکز اقامتی، پذیرائی بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و سایر مراکز، 972 فقره بازدید به عمل آورده‌اند که 23 فقره اخطار، 70 فقره تذکر کتبی و 19 فقره تشویق صادر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :